Sponsor 1

25 Mei 2017

Popeye Brazil (8 Foto)


Arlindo de Souza dari Brazil telah mengambil tindakan berani dengan menyuntik dirinya dengan koktel terdiri dari minyak dan alkohol yang berpotensi membawa maut bagi dirinya. Lelaki ini juga berisiko kehilangan tangannya atau mati.








Anggota Samseng Yakuza Kini Miskin Kebuluran



KEHIDUPAN sebagai samseng ‘yakuza’ di Jepun semakin sukar menyebabkan ada anggota kumpulan itu terpaksa mencuri makanan di pasar raya untuk meneruskan kehidupan.

Menurut polis hari ini, dua anggota kumpulan penjenayah terancang itu ditahan polis kerana mencuri barangan runcit bernilai 76,120 yen (RM2,900) di sebuah pasar raya di Nagoya.

“Mereka adalah dari kumpulan Kobe Yamaguchi-gumi,” kata jurucakap polis merujuk kepada kumpulan yang berpecah daripada pertubuhan terbesar Yakuza di Jepun, Yamaguchi-gumi, pada 2015.

Dua samseng masing-masing berusia 52 dan 59 tahun itu dikesan mencuri tembikai, beras, belut dan makanan sejuk beku siap.

Menurut akhbar Mainichi, seorang lelaki itu memberitahu kumpulan mereka kini amat miskin menyebabkan anggota terpaksa mencuri makanan.

Yakuza berkembang di Jepun selepas perang Perang Dunia Kedua menjadi pertubuhan haram berpendapatan berbilion ringgit setahun.

Mereka terlibat dengan aktiviti perjudian, dadah, pelacuran, pinjaman wang haram, sindiket wang perlindungan dan jenayah kolar putih.

Tidak seperti mafia Itali atau China di negara lain, yakuza mendapat tempat dalam kalangan penduduk Jepun, malah dianggap tidak salah dan setiap kumpulan mempunyai ibu pejabat yang diketahui polis.

Namun, perubahan cara hidup, kemelesetan ekonomi dan jumlah ahli yang merosot menjejaskan yakuza selain udang-undang baru kerajaan Jepun yang menghalang urus niaga dengan kumpulan samseng. - mynewshub

[Video] Rahsia Alam Jin Yang Wajib Anda Tahu - Ustaz Auni Mohamad


Gambar hiasan...


Tahukah Anda! Ramai Rakyat Malaysia Pekak



Gaya hidup moden mendedahkan kita kepada pencemaran bunyi secara berterusan, sama ada di tempat kerja atau sewaktu menjalani aktiviti riadah yang menjurus kepada pengurangan purata usia berlakunya masalah pendengaran.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) melaporkan seramai 360 juta penduduk dunia mengalami masalah pendengaran termasuk 32 juta kanak-kanak.

Masalah pendengaran mungkin berpunca daripada genetik, komplikasi ketika kelahiran, jangkitan penyakit tertentu, jangkitan telinga kronik, penyalahgunaan ubat, terdedah kepada bunyi bising berlebihan dan penuaan.

Namun, 60 peratus punca masalah pendengaran berlaku dalam kalangan kanak-kanak disebabkan punca yang boleh dicegah.

Dianggarkan kira-kira 1.1 bilion penduduk dunia berusia 12 hingga 35 tahun berisiko mengalami masalah pendengaran disebabkan tahap bunyi yang tidak selamat daripada peralatan rekreasi (alat audio peribadi, kelab, konsert dan tempat kerja yang bising).

Malah, badan kesihatan dan keselamatan pekerjaan negara ini juga menyatakan masalah pendengaran satu daripada tiga penyakit pekerjaan utama di Malaysia, selain sakit bahagian bawah belakang dan masalah otot lengan atas.

Bagi mendapatkan gambaran lebih jelas mengenai masalah pendengaran di negara ini, penyedia penjagaan pendengaran, Nessa, menjalankan kaji selidik pada Januari lalu sebagai tanggungjawab sosial korporat (CSR) mendidik orang ramai dan memberi kesedaran mengenai hilang upaya pendengaran.

Berdasarkan kaji selidik itu, 65 peratus rakyat Malaysia tidak pernah melakukan ujian pendengaran sebelum ini.

Tiga masalah utama pendengaran atau simptom berkaitan yang dialami rakyat Malaysia adalah dengung dalam telinga (40 peratus), pening (25 peratus) dan sukar mendengar (22 peratus).

Malah, 90 peratus rakyat Malaysia yang mempunyai masalah pendengaran tidak menggunakan alat bantuan pendengaran, walaupun berhadapan dengan kesan fizikal dan psikologi dalam kehidupan mereka.

Ini kerana, ramai yang beranggapan menggunakan alat bantuan pendengaran bermaksud mereka sudah tua atau kurang upaya. Ada juga yang berpendapat masalah pendengaran sebahagian daripada penuaan dan mengabaikannya.

Lebih memburukkan keadaan, segelintir individu dengan masalah pendengaran menggunakan alat pembesar suara untuk menangani masalah pendengaran.

Pemangku Ketua Pegawai Perubatan Nessa Pte Ltd, Dr Ogan Gurel berkata, kesihatan pendengaran sangat penting untuk manusia berfungsi, selain deria berkenaan sangat mempengaruhi kesihatan otak secara keseluruhan.

“Satu kajian mendapati masalah pendengaran dikaitkan dengan pengurangan kognitif dalam kalangan dewasa yang lebih berusia dan warga emas yang mempunyai masalah pendengaran lebih cenderung menghidap nyanyuk dalam jangka waktu tertentu.

“Masalah pendengaran yang tidak ditangani bukan saja menjejaskan keupayaan pendengaran untuk mendengar dengan tepat, malah ia juga menjejaskan fungsi kognitif pada tahap lebih tinggi,” katanya.

Dr Gurel berkata demikian dalam sesi perbincangan sempena pelancaran kempen Mendengar Lebih Baik, Hidup Lebih Baik 2017 anjuran Nessa, baru-baru ini.

Turut menyertai panel perbincangan, Presiden Skuad 69 PDRM, Abdul Aziz Bakar, selebriti penghidap tinnitus (telinga berdesing), Steve Yap dan Ketua Pegawai Eksekutif Nessa, Olivier Carnohan.

Pada majlis sama, Nessa juga melancarkan alat bantuan pendengaran yang direka bentuk bersama Apple apabila boleh dipancarkan melalui iPhone, di samping direka khas untuk kegunaan bersama ketika menonton televisyen.

Rekaan alat bantuan pendengaran ringan dan kecil serta hampir tidak kelihatan ketika dipakai membantu menangani sebarang stigma bagi mereka yang enggan menggunakan peralatan berkenaan.

Dr Gurel juga pakar teknologi perubatan masa hadapan berkata, teknologi penjagaan kesihatan pada masa hadapan akan memberi penekanan kepada sains kesihatan dalam pengurusan penjagaan kesihatan supaya konsepnya seiring dengan gaya hidup moden.

Sementara itu, Pakar Perubatan Geriatrik Hospital Pantai Kuala Lumpur (PHKL), Datuk Dr Rajbans Singh berkata, penuaan yang sihat sangat penting bagi memastikan kesejahteraan dan kualiti kehidupan warga emas berikutan mereka kehilangan pelbagai keupayaan fizikal seperti tidak dapat mengunyah, kurang cergas, daya ingatan merosot dan pandangan serta pendengaran kurang baik.

“Di Malaysia, kira-kira 30 peratus daripada 3.8 juta warga emas mempunyai tahap masalah pendengaran tertentu. Masalah pendengaran menjejaskan fungsi seharian, komunikasi dan hubungan dengan orang sekeliling.

“Ramai warga emas yang mengalami masalah pendengaran berasa terasing dan cenderung ke arah kemurungan. Pendengaran lebih baik tentu sekali bermaksud kualiti kehidupannya juga lebih baik.

“Oleh itu, alat bantuan pendengaran seharusnya dilihat sebagai sistem sokongan untuk membantu melancarkan kesihatan dan kualiti pendengaran,” katanya. - hmetro

"Kau Tak Layak Untuk Aku, Dasar Perempuan Murahan !"


Gambar hiasan...

Nama saya Ahmad, 28 tahun, bekerja di sektor swasta dengan jawatan dan gaji yang tinggi. Saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang kisah rumah tangga saya dengan harapan para suami di luar sana menghargai isteri anda dan jangan sesekali mengambil tindakan terburu-buru.

Jika tidak, anda akan menyesal seperti saya.


Saya sudah berkahwin, atas pilihan orang tua. Isteri saya bernama Yana. Cantik, lemah lembut dan sopan orangnya. Yana anak yatim piatu, berasal dari selatan tanah air dan yang paling penting, dia baru berusia 18 tahun.

Mak dan ayah saya memang berharap Yana akan menjadi isteri saya. Pada mulanya saya tidak bersetuju dengan pilihan mak ayah. Saya sanggup mencari siapa perempuan yang bernama Yana, yang akan kahwin dengan saya. Kononnya nak memberi amaran pada dia agar menolak pinangan mak ayah saya.

Tetapi semasa kali pertama berjumpa dengan Yana, saya menjadi speechless. Saya jatuh cinta dengan Yana.

Jadi, saya pun bersetuju dengan pilihan mak ayah. Saya bangga dapat memiliki Yana. Sudahlah cantik, lengkap pakej menjadi isteri idaman dan yang paling penting anak dara sunti. Semuanya berjalan dengan lancar. Saya sayangkan Yana lebih dari segala-galanya.

Namun, disangka panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Dalam diam-diam, rupanya ada manusia lain yang dengki dan tidak boleh melihat orang lain bahagia.

Rakan sepejabat saya, Emy, cuba menghancurkan hubungan saya dengan isteri. Dalam diam-diam, dia cuba mempengaruhi saya untuk syak pada isteri saya sendiri.

Mula-mula, saya dapat menepis segala fitnah-fitnah yang dia lakukan. Namun, lama kelamaan saya termakan juga kata-kata fitnahnya itu. Saya mula mengesyaki isteri saya sendiri. Layanan saya pada dia juga berubah. Jika selama ini, sayalah suami yang paling romantik. Tetapi sekarang, semua itu sudah hilang dan tiada lagi kata-kata manja. Yang ada, hanyalah makian sahaja.

Hanya dua bulan sahaja kami bahagia. Pada masa yang sama, Yana disahkan mengandung. Pada mulanya saya gembira, tetapi sekali lagi saya terperdaya dengan Emy. Saya percaya bulat-bulat apa yang Emy katakan. Dia kata anak yang dikandung Yana itu bukan anak saya.

Saya balik dari office dengan perasaan yang amat marah sekali. Sampai di rumah, tanpa sebarang usul periksa, saya terus memukul Yana. Saya geram sebab dia curang dengan saya. Saya memberi dia peluang langsung untuk membela diri.

Saya pukul, tumbuk, pijak dan sepak Yana. Masa itu saya sudah hilang pertimbangan diri. Saya pijak perut Yana, saya benar-benar mahu membunuh bayi di dalam perut Yana sebab itu bukan anak saya. Saya hentak kepalanya ke dinding. Saya maki dan hina Yana.

"Kau tak layak untuk aku! Dasar perempuan murahan! Pelacur! Keluar dari rumah ini dan aku ceraikan kau dengan talak 3!"

Sekarang, sudah 7 bulan berlalu, saya bakal berkahwin dengan Emy. Tetapi Allah Maha Adil. Seminggu sebelum kahwin, Emy terlibat dalam kemalangan. Dia cedera parah, koma selama seminggu. Bila Emy sedar, dia meminta untuk berjumpa dengan Yana dan mahu meminta maaf pada Yana.

"Abang, saya nak jumpa Yana. Saya nak minta maaf pada dia," rayu Emy dengan air matanya menetes di pipi.

"Kenapa tiba-tiba ni? Abang tak faham," terkedu dibuatnya.

Pada ketika itu, segala perbuatannya dan fitnah yang direkanya dibongkar. Pada masa itu, saya benar-benar terduduk mendengar pengakuan dia. Saya terbayangkan Yana, terbayangkan anak saya.

Saya tinggalkan Emy, nekad mencari Yana. Saya mahu sujud di depan Yana, minta maaf pada Yana. Saya cuba cari di kampung tetapi dia tidak lagi menetap di situ. Saya cuba mencari dia walaupun serata Malaysia saya kena pergi. Akhirnya saya menemui Yana yang membawa diri ke negeri lain.

Saya jumpa Yana semasa dia sedang bekerja. Dengan perut yang besar, Yana masih gigih mencari rezeki di kebun sayur. Saya tidak mampu mahu berdepan dengan Yana. Cuba mencari kekuatan untuk berdepan dengannya.

Yana pergi membeli barang-barang baby seorang diri. Naik turun bas, jalan kaki jauh-jauh. Ya Allah, beratnya dugaan Yana.

Satu hari, saya nekad berdepan dengannya. Kalau Yana nak maki saya pun, saya terima. Saya tunggu dia balik kerja. Semasa dia balik, saya tegur dia. Yana terkejut melihat saya muncul di depannya. Saya ingatkan Yana akan memukul atau menampar atau memaki hamun saya, tetapi ruapnya Yana masih Yana yang dulu.

"Kenapa abang datang cari Yana sedangkan kita dah takde apa-apa hubungan lagi?" soalnya.

"Yana, abang minta Yana maafkan abang," saya melutut di depannya.

"Yana tak pernah marahkan abang atas apa yang terjadi. Semua ini salah Yana sendiri. Yana patut sedar yang Yana tidak layak berkahwin dengan abang," katanya lemah lembut.

Mendengar jawapan Yana itu, saya tahu dia masih terluka dengan apa yang saya buat sebelum ini.

"Abang nak tebus kesalahan abang pada Yana dan baby. Abang banyak berdosa pada Yana dan baby,"

Malangnya, Yana tetap enggan menerima pujuk rayu saya.

"Abang, kita dah bercerai dan anak yang dikandung oleh Yana adalah anak Yana seorang saja," katanya.

Ya Allah, kau bukakanlah hati Yana untuk kembali kepadaku. - vivamerah

"Saya Akan Sahkan Nanti" - Fizo Omar


Fizo berharap peminat sentiasa doakan yang terbaik buat dirinya dan isteri

WAHH!!
Jika benar bagai dikata, kami rasa ini adalah hadiah paling bermakna buat pasangan Fizo Omar dan isteri setelah empat tahun mendirikan rumah tangga.

Seperti khabar yang baru kami terima, isteri Fizo yang juga pengasas kepada jenama tudung Fareeda iaitu Mawar kini sudah berbadan dua. Betul ke?

Bagi mendapat kesahihannya, kami hubungi Fizo sendiri untuk menjelaskan situasi sebenar.

Fizo dan Mawar telah diijabkabulkan pada 10 November 2013.

"Cepat betul tau ye! Apa yang boleh saya katakan, selagi belum bertemu doktor, saya tidak berani nak sahkan perkara ini secara rasmi.

"Memang saya ada syak ke arah itu setelah memerhati status haid isteri kebelakangan ini, tapi itulah... saya tak boleh nak pandai-pandai selagi belum berjumpa doktor," katanya.

Bagaimanapun jelas bekas finalis Hero Remaja 2007/08 ini lagi, dia bercadang untuk pulang ke kampung (Kelantan) pada Khamis namun tidak dijelaskan apakah tujuannya.

"InsyaAllah dalam minggu depan kami akan follow up dengan doktor.

"Seandainya ada khabar gembira, nanti saya maklumkan. Doakan yang baik-baik," akhirinya ringkas.

Fizo atau Wan Hafizul Wan Omar, 32, berkahwin dengan Mawar Abdul Karim, 28, pada 10 November 2013. - mstar

24 Mei 2017

7 Lawak Untuk Hilangkan Stress


Anda sedang tertekan hendak menghadapi peperiksaan atau masalah yang menimpa? Kadang kala kita perlu rehat dan hiburan untuk menghilangkan rasa risau dan tertekan. Jom layan jenaka ini. Enjoy!





Citer 1


Suami : Kenapa Sayang menangis?

Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..

Suami : Buku apa?

Isteri : Buku bank abanglah..



Citer 2


Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

budak : derma ape bang?

lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?

budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya. lelaki : ?????



Citer 3


3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motortersebut tidak berhenti. Katanya, ‘Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!



Citer 4


Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati

Amin. : Shan Kenapa menangis?

Amin : Saya datang untuk ujian darah.

Shan : Awak takut ke?

Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.

(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)

Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?

Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..



Citer 5


Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.

“Atok buat apa tu?”.

“Atok bagi surat kat kawan atok,cu!” jawap atoknya.

Cucunya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?”



Citer 6


Seorang posmen yang datang menghantar surat.

” Assalamualaikum ”

” Walaikumsalam ”

” Ni rumah encik Sameon ye?

” Ya saya”

” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ”

” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”



Citer 7


Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.

Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.

Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?

Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.

Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.

Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?

Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…



p/s : Hilangkan tekanan, bina kekuatan.. - penpatah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Pengikut

Label

Informasi (1322) Video (958) Berita Dan Informasi (830) Hiburan (648) Berita Artis (610) Macam-Macam (534) Nasihat (486) Perbincangan (308) Gosip (307) Teladan (271) Santai (269) Fakta (260) Islamik (252) Penting (233) Berita Terkini (221) 18sx (220) Serius (200) Unik (186) Gila (177) China (164) Pelik (161) Berita Hiburan (151) Haiwan (150) Panas (149) Pembelajaran (132) Kontroversi (109) Lawak (107) Kreatif (101) Sedih (97) Hebat (95) Viral (93) Makanan (91) 18sg (90) Biadap (89) Kejam (83) Tips Kesihatan (80) Amerika (78) Kesihatan (78) Ahli Politik (74) Kemalangan (73) Pengajaran (71) Zalim (69) Ngeri (67) Kebesaran Allah S.W.T. (62) Kesian (62) Cantik (61) Menarik (61) Bodoh (60) Jijik (59) Lucah (58) Penceramah (58) Seks (57) Jenayah (56) Ahli Perniagaan (52) Wanita (52) Kereta (51) Jepun (49) Anak Artis (43) Artis (43) Kahwin (41) Gempar (39) Kisah Benar (39) Mewah (37) Teknologi (37) Kes Tipu (36) Seram (35) Tips Perkahwinan (34) Tips Berjaya (32) Tips Keluarga (32) Indonesia (31) Seksi (31) Yahudi Laknatullah (27) Singapura (26) Tips Kecantikan (26) Gajet (25) Gadis (24) Kerabat Diraja (24) Sejarah (24) Tips Keselamatan (24) Arab Saudi (23) Ceramah (23) Percutian (23) Tips Cinta (23) India (22) Russia (22) Tips (22) Australia (21) Suami Isteri (21) Ahli Sukan (19) Misteri (19) Neelofa (19) Thailand (19) Artis Kahwin (18) Comel (18) Kajian (18) Tun Mahathir (18) Artis Hollywood (17) Fattah Amin (17) Game (17) Kes Rogol (17) Politik (17) Doktor (16) Filem (16) Isteri Artis (16) Kes Pukul (16) Kesenian (16) Maksiat (16) Syria (16) Ustaz Auni Mohamad (16) Awek Cun (15) Bayi (15) Donald Trump (15) England (15) Kantoi (15) Kapal Terbang (15) Korea Selatan (15) Minuman (15) Budak Sekolah (14) Datuk Vida (14) Gadis Cantik (14) Gaduh (14) Kanak-Kanak Bawah Umur (14) Personaliti TV (14) Polis (14) Rozita Che Wan (14) Rumah (14) Britain (13) Kes Curi (13) Nabil Ahmad (13) Presiden AS (13) Tips Suami Isteri (13) Turki (13) Yus (Jambu) (13) Al-Quran (12) Motorsikal (12) Penerbit (12) Siti Nurhaliza (12) Sultan Johor (12) Artis Bertudung (11) Bogel (11) Gadis Bawah Umur (11) Gif (11) Hollywood (11) Indah (11) Kanak-Kanak (11) Kes Bunuh (11) Korea Utara (11) Mufti Perlis (11) Nora Danish (11) Petua (11) TMJ (11) Aduan (10) Budak Bawah Umur (10) Dr Asri (10) Kes Rompak (10) Lelaki (10) Model (10) Pelajar (10) Pramugari (10) Serangan Haiwan Liar (10) Tips Mendidik Anak (10) Artis Singapura (9) Awie (9) Brazil (9) Cabul (9) Cikgu (9) Israel (9) Jerman (9) Kes Dadah (9) Khalwat (9) Najib Razak (9) Pengarah Filem (9) Tips Memasak (9) Ustaz Azhar Idrus (UAI) (9) Amy Mastura (8) Bola (8) Buah-Buahan (8) Cerai (8) DJ Radio (8) Dr Zakir Naik (8) Elly Mazlein (8) Iklan (8) Nabi Muhammad S.A.W. (8) Palestin (8) Pemain Bola (8) Pengotor (8) Pereka Fesyen (8) Adi Putra (7) Bercium (7) Fesyen (7) Hantu (7) Kes Cuai (7) Kisah Sedih (7) Masjid (7) Pengacara (7) Perancis (7) Sihir (7) Skodeng (7) Suami Artis (7) Syirik (7) Tips Membeli (7) Tumbuh-Tumbuhan (7) Abam (Bocey) (6) Arak (6) Artis Bollywood (6) Artis China (6) Ayda Jebat (6) Bangladesh (6) Berita Sukan (6) Emma Maembong (6) Gamers (6) Hotel (6) Janna Nick (6) Kes Culik (6) Mexico (6) Mia Ahmad (6) Mira Filzah (6) P.Ramlee (6) Pembedahan Plastik (6) Scam (6) Sejarah Islam (6) Selfie (6) Stacy AF6 (6) Sukan (6) Tips Pekerjaan (6) Ziana Zain (6) Afrika (5) Akim (5) Awek (5) Azizan Osman (5) Bertudung (5) Datuk Dr Haron Din (5) Datuk Seri Abdul Hadi Awang (5) David Teo (5) Dirogol (5) Fasha Sandha (5) Filipina (5) Hadis Nabi Muhammad S.A.W. (5) Harith Iskander (5) Jep Sepahtu (5) Kereta Sport (5) Kes Berlagak (5) Kes Bunuh Diri (5) Kes Dera (5) Kes Gaduh (5) Kes Langgar (5) Kes Raba (5) Kes Saman (5) Membazir (5) Mukhriz Mahathir (5) Nad Zainal (5) Pelawak (5) Pengarah Drama (5) Pukul (5) Rita Rudaini (5) Ruhainies (5) Sharnaaz Ahmad (5) Siswazah Universiti (5) Taiwan (5) Tan Sri Muhyiddin Yassin (5) Tentera (5) Tips Beli Rumah (5) Tips Jimat (5) Tips Perniagaan (5) Tular (5) Uqasha Senrose (5) Vietnam (5) berita Atlet (5) Achey (4) Aliff Aziz (4) Amar Baharin (4) Amyra Rosli (4) Artis Cerai (4) Artis Indonesia (4) Awal Ashaari (4) Azharina Azhar (4) Berzina (4) Black Hanifah (4) Chef Selebriti (4) Colombia (4) Datuk Aliff Syukri (4) Denmark (4) Fizo Omar (4) Gay (4) Hafiz Hamidun (4) Jins Shamsuddin (4) Jururawat (4) Juruterbang (4) Kereta Api (4) Kes Anak Derhaka (4) Kes Buli (4) Kes Curang (4) Kes Pembunuhan Bayi (4) Kes Penipuan (4) Komposer (4) Leggings (4) Lisa Surihani (4) Myanmar (4) Pedofilia (4) Pelukis (4) Perbandingan (4) Perniagaan (4) Pondan (4) Presiden Turki (4) Ratu Rock Ella (4) Rekod Dunia (4) Rogol (4) Sekolah (4) Shaheizy Sam (4) Siti Nordiana (4) Tips Belajar (4) Tips Kereta (4) Umrah (4) Wanita Cantik (4) Yazit (Search) (4) Zain Saidin (4) Zara Zya (4) Zina (4) Zizan Razak (4) Zul Ariffin (4) Aaron Aziz (3) Adira AF8 (3) Afdlin Shauki (3) Afrika Selatan (3) Ahmad Maslan (3) Amira Othman (3) Amy (Search) (3) Anis Al Idrus (3) Anzalna Nasir (3) Artis Bertunang (3) Bapa Artis (3) Barack Obama (3) Bas (3) Brunei (3) Buku (3) Chef Wan (3) Chile (3) Cristiano Ronaldo (3) Curang (3) Datuk Dahlan Zainuddin (3) Datuk Seri Shah Rezza (3) Dayang Nurfaizah (3) Drama Melayu (3) Edry Abdul Halim (KRU) (3) Elizabeth Tan (3) Erra Fazira (3) Faizal Tahir (3) Fara Fauzana (3) Faye Kusairi (3) Gadis Bertudung (3) Gadis Melayu (3) Haiza (3) Handphone (3) Hong Kong (3) Idris Khan (3) Iraq (3) Izreen Azminda (3) Izzue Islam (3) Jamal Abdillah (3) Jihan Muse (3) Johan Raja Lawak (3) Jue Aziz (3) Julia Ziegler (3) Kanada (3) Kanser (3) Kapal (3) Kes Cerai (3) Kes Kebakaran (3) Kisah Cinta (3) Kumpulan Search (3) Kumpulan Wings (3) Lara Alana (3) Lufya Omar (3) Lukisan (3) Mabuk (3) Mark Adam (3) Mesir (3) Mia Sara (3) Mizz Nina (3) Muhammad Ali (3) Nabila Huda (3) Nazri Aziz (3) New Zealand (3) Nur Fathia (3) Pakistan (3) Pelacur (3) Pelakon Lucah (3) Pencuri (3) Peniaga (3) Pensyarah (3) Perang (3) Perdana Menteri (3) Perdana Menteri Malaysia (3) Peru (3) Petinju (3) Raja Afiq (3) Raja Azmi (3) Raja Ilya (3) Rajinikanth (3) Ramli MS (3) Rasulullah S.A.W (3) Recep Tayyip Erdo─čan (3) Restoran (3) Rosyam Nor (3) Saharul Ridzwan (3) Scha Alyahya (3) Selebriti (3) Shahrol (Shiro) (3) Shuib Sepahtu (3) Soo Wincci (3) Sultan Kelantan (3) Sultan Muhammad V (3) Surau (3) Syamsul Yusof (3) Syatilla Melvin (3) Tasha Shilla (3) Tips Islamik (3) Tips Kewangan (3) Tips Penjagaan Kereta (3) Tips Percutian (3) Tips RumahTangga (3) Tips Seks (3) Tunku Jalil (3) Uber (3) Ungku Hariz (3) United Kingdom (3) Ustaz Don Daniyal (3) Ustaz Kazim Elias (3) Vape (3) Virus (3) Wartawan (3) Yusof Haslam (3) Zahirah MacWilson (3) Zainol MacWilson (3) A.Aida (2) Abby Abadi (2) Adam Corrie (2) Aeril Zafrel (2) Aiman Hakim (2) Aiman Tino (2) Along (Cham) (2) Amir (Raja Lawak) (2) Amyza Aznan (2) Anak (2) Anuar Zain (2) Argentina (2) Arif Dollah (2) Artis Hamil (2) Atikah Suhaime (2) Aweera (2) Awek Bertudung (2) Ayai (Ilusi) (2) Aziz M Osman (2) Azmi Hatta (2) Aznil Nawawi (2) Azrel Ismail (2) Azrinaz Mazhar Hakim (2) Bikini (2) Billionair (2) Blogger (2) Chacha Maembong (2) Dato' Aliff Syukri (2) Datuk Jalaluddin Hassan (2) Datuk Red (2) Datuk Seri Jamal Md Yunos (2) Diana Rafar (2) Didi Astillah (2) Dirompak (2) Dr Maza (2) Elfira Loy (2) Emiriah Arab Bersatu (UAE) (2) Ethiopia (2) Etnik Rohingya (2) Fad (Bocey) (2) Faezah Elai (2) Fan Bingbing (2) Farahdhiya (2) Fathia Latiff (2) Fauziah Ahmad Daud (Ogy) (2) Finland (2) Firaun (2) Fitnah (2) Fouziah Gous (2) Fynn Jamal (2) Gadis Cun (2) German (2) Gmie (Screen) (2) Google (2) Greece (2) Hafiz Roshdi (2) Hafiz Suip (2) Hairul Azreen (2) Haji (2) Harris Baba (2) Harun Salim Bachik (2) Heliza Helmi (2) Hospital (2) Hukuman Mati (2) Iceland (2) Ifa Raziah (2) Iqram Dinzly (2) Iran (2) Itali (2) JPJ (2) Johan As'ari (2) Juliana Evans (2) Justin Trudeau (2) Kaabah (2) Kamal Adli (2) Karl Shafek (2) Kawan (2) Kazar (2) Keindahan Alam Semula Jadi (2) Keith Foo (2) Kemalangan Kapal Terbang (2) Kemboja (2) Kes Aniaya (2) Kes Mengamuk (2) Khai Bahar (2) Kisah Rumah Tangga (2) Komputer (2) Kumpulan Caliph Buskers (2) Lana Nodin (2) Lee Chong Wei (2) Linda Hashim (2) Lindsay Lohan (2) Lori (2) Lubnan (2) Makkah (2) Mas Idayu (2) Masjidil Haram (2) Mekah (2) Miera Leyana (2) Misha Omar (2) Mohd Izham Tarmizi (2) Morocco (2) Mualaf (2) Nabi Isa A.S. (2) Nadia Brian (2) Najwa Latif (2) Nas-T (2) Nelydia Senrose (2) Nepal (2) Niena Baharun (2) Nigeria (2) Noh Hujan (2) Nor Albaniah (2) Nora Ariffin (2) Norway (2) Nubhan (2) Ozlyn Wati (2) Palestine (2) Parody (2) Pekin Ibrahim (2) Pelancong China (2) Pemain Badminton (2) Pemain Gitar (2) Pencemaran (2) Pengantin (2) Perogol (2) Portugal (2) Puteri Aishah (2) Raja Arab Saudi (2) Raja Azura (2) Raja Farah (2) Raja Salman (2) Randy Pangalila (2) Rani Kulup (Raja Report) (2) Redza Rosli (2) Remy Ishak (2) Republik Dominican (2) Resepi (2) Romania (2) Rykarl Iskandar (2) Ryzal Jaafar (2) SM Salim (2) Safiey Ilias (2) Saiful Apek (2) Sains (2) Salih Yaakob (2) Sara Ali (2) Sari Yanti (2) Sejarah Malaysia (2) Sejarah Mesir (2) Seni Bela Diri (2) Shah Rukh Khan (2) Sheikh Hussain Yee (2) Siti Elizad (2) Siti Saleha (2) Sofi Jikan (2) Sweden (2) Syafie Naswip (2) Syamel (AF15) (2) Syarul Ridzwan (2) Tips Beli Kereta (2) Tips Berniaga (2) Tips Dapur (2) Tips Kebersihan (2) Tips Kehamilan (2) Tips Memandu (2) Tips Penerbangan (2) Ukraine (2) Universiti (2) Yusri (KRU) (2) Zamarul Hisyam (2) Zed Zaidi (2) Zulin Aziz (2) 1MDB (1) 50 Cent (1) ATM (Angkatan Tentera Malaysia) (1) Abon (1) Abraham Lincoln (1) Adam AF (1) Adam Sandler (1) Adam Shah (1) Adibah Nor (1) Adik Artis (1) Adlin Ramlie (1) Afifah Nasir (1) Afiq Muiz (1) Ahli Gimnas (1) Ahmad Nawab (1) Ahya Rosli (1) Aida Aris (1) Aidil Zafuan (1) Ailurophobia (Takut Pada Kucing) (1) Ainan Tasneem (1) Aishah Aziz (1) Aishah Bujang (1) Aishah Ilias (1) Aizat Amdan (1) Ako Mustapha (1) Algeria (1) Alif Satar (1) Ally Iskandar (1) Alvin Chong (1) Aman Nassim (1) Amelina (1) Ameng (1) Amerul Affendi (1) Amir Ukays (1) Ammar (1) Ana Dahlia (1) Angelina Jolie (1) Animasi (1) Anime (1) Anne Ngasri (1) Anwar Ibrahim (1) Ardell Aryana (1) Ardian Syaf (1) Ariz (Forteen) (1) Artis Bercuti (1) Artis Britis (1) Artis Korea (1) Artis Lubnan (1) Artis Meninggal Dunia (1) Ary Malik (1) Asfan Shah (1) Asia (1) Asia Tenggara (1) Asmidar (1) Atita (1) Atlet Angkat Berat (1) Atlet Indonesia (1) Atlet Kahwin (1) Atlet Pecut (1) Atlit Lompat Tinggi (1) Auta (1) Awi Rafael (1) Azan (1) Azhan Rani (1) Azlan (The Typewriter) (1) Azma Aizal (1) Azmarul Azuan (Vokal Bukan Sekadar Rupa) (1) Azrul Zaidi (1) Azwan Ali (1) Azwan Kombos (1) Babi (1) Baby (1) Bahasa Melayu (1) Ban (1) Bangla (1) Bashar al-Assad (1) Ben Nathan (1) Bencana Alam (1) Berhijab (1) Bil Azali (1) Bila AF (1) Bill Gates (1) Biodata (1) Bomba (1) Bradley Cooper (1) Bront Palarae (1) Bulgaria (1) Bunga (1) Calvin Thoo (1) Cecilia Cheung (1) Cerpen (1) Chef Riz (1) Chow Yun Fatt (1) Coco Lee (1) Cosplay (1) Cristina Suzanne (1) DJ Dave (1) DJ Lin (1) Dadah (1) Dajjal Laknatullah (1) Danial (Lawak Solo) (1) Danny X-Factor (1) Datin Normala Omar (1) Datuk Adnan Abu Hassan (1) Datuk Azmi Che Husain (1) Datuk K (1) Datuk M Daud Kilau (1) Datuk Mahadzir Lokman (1) Datuk Rafiena Ezanee (1) Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (1) Datuk Zulkifli Zain (1) Dazrin (1) Democratic Republic of the Congo (1) Diana Danielle (1) Dira Abu Zahar (1) Doa (1) Donna Muslim (1) Dr Fadzilah Kamsah (1) Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah (1) Dubai (1) Duit (1) Dynas Mokhtar (1) Ecuador (1) Eddie Ghazali (1) Eja (1) Ekin AF3 (1) Ekonomi (1) Elaine Daly (1) Elfaeza Ulhaq (1) Ellie Suriati (1) Elvina Mohamad (1) Emma Akma (1) English (1) Erma Fatima (1) Eropah (1) Erwin Dawson (1) Estranged (1) Ezad Lazim (1) Ezany Nizariff (1) Ezlynn (1) Ezzaty Abdullah (1) Fahmi Fadzil (1) Fail (1) Faizal Hussein (1) Faizul Sany (1) Falisha Crossley (1) Fara Mendoza (1) Farawahida (1) Fareez (Mentor Milenia) (1) Farid Kamil (1) Fauzi Nawawi (1) Fauziah Ghous (1) Fazley Yaakob (1) Fazura (1) Felixia Yeap/Raisyyah Yeap (1) Fezrul Khan (1) Fida Ibrahim (1) Fikry (Lawak Solo) (1) Fizi Ali (1) Gadis Asia (1) Gadis Comel (1) Gadis Jelita (1) Gadis Seksi (1) George W Bush (1) Georgie Henley (1) Guru (1) Gusti (1) Hadi Awang (1) Hafreez Adam (1) Haleeda (1) Haliza Misbun (1) Hamil (1) Hanie Soraya (1) Hanis Zalikha (1) Haqiem Rusli (1) Hari raya (1) Harshaali Malhotra (1) Hashim Rejab (1) Hasnol (1) Hawaii (1) Hazama (1) Herba (1) Hezry Hashim (1) Hillary Clinton (1) Hisyam Hamid (1) Holocaust (1) ISIS (1) IT (1) Ibu (1) Iesya Toh (1) Ika Nabella (1) Ilham Tuah Raja Lawak (1) Illuminati (1) Ilmu Hitam (1) Imam Syafie (1) Inspirasi (1) Intan Sarafina (1) Ira Kaza (1) Ireland (1) Irma Hasmie (1) Isteri Derhaka (1) JDT (1) Jaafar Onn (1) Jackie Chan (1) Jakim (1) Jasmin Hamid (1) JayDee Lok (1) Jelita (1) Jeremy Clarkson (1) Jihan Musa (1) Jimmy Hendrix (1) Jimmy Page (1) Jimmy Shanley (1) Joe Wings (1) John Lennon (1) Jurusolek (1) Justin Timberlake (1) KLIA (1) Kacak (1) Kahwin Paksa (1) Kanak-Kanak Bertunang (1) Kanye West (1) Kartun (1) Kata-Kata Hikmah (1) Kayda Aziz (1) Kazakhstan (1) Kecik Hyper Act (1) Kemalangan Kapal (1) Kenya (1) Kerabat Diraja Arab Saudi (1) Kerabat Diraja England (1) Kereta Kebal (1) Kes Ah Long (1) Kes Curi Kereta (1) Kes Fitnah (1) Kes Gugur Janin (1) Kes Histeria (1) Kes Judi (1) Kes Khianat (1) Kes Kianat (1) Kes Langgar Lari (1) Kes Lari Rumah (1) Kes Makamah (1) Kes Mati Mengejut (1) Kes Mercun (1) Kes Ragut (1) Kes Rasuah (1) Kes Rumah Sewa (1) Kes Tembak (1) Kes Tetak (1) Ketat (1) Ketua Polis Negara (1) Kewangan (1) Khai (AF1) (1) Khairul Amri Hassan (1) Khairul Fahmi Che Mat (Apek) (1) Kim Fukazawa (1) Kim Kardashian (1) Kisah Misteri (1) Kisah Seram (1) Kobe Bryant (1) Korea (1) Kosovo (1) Ku Li (1) Kumpulan Hujan (1) Kumpulan Khalifah (1) Kumpulan Senario (1) Kumpulan Sepahtu (1) Kurang Ajar (1) Kuwait (1) L'Zzay (1) Lan Pet Pet (1) Laporan Polis (1) Lawak Pak Pandir (1) Lebenon (1) Leonardo DiCaprio (1) Lesbian (1) Lim Guan Eng (1) Lina Tan (1) Liverpool (1) Liwat (1) M Nasir (1) MAB (1) MBPJ (1) Madinah (1) Mael (XPDC) (1) Mahal (1) Maher Zain (1) Main Kayu Tiga (1) Majlis Berinai (1) Majlis Perkahwinan Artis (1) Makanan Terengganu (1) Makanan Tradisional (1) Malaysia (1) Malique (1) Mamak (1) Mamat (Exists) (1) Mamat Khalid (1) Mariah Carey (1) Mariani (1) Marilyn Monroe (1) Mark Salling (1) Marlia Musa (1) Marsha (1) Masakan Malaysia (1) Masjid Nabawi (1) Masya (Ceria Pop Star) (1) Mawar (1) Maya Karin (1) Mel Sakura Band (1) Melamar (1) Melancap (1) Melayu (1) Michael Ang (1) Mila (AF5) (1) Mimi Lana (1) Mitos (1) Mufti KL (1) Mufti Perak (1) Muhyiddin Yaassin (1) Musa Hitam (1) Muslim (1) Nabi Adam A.S. (1) Nabi Sulaiman A.S. (1) Nadya Syahira (1) Najip Ali (1) Najwa Mahiaddin (1) Nassier Wahab (1) Nazim Othman (1) Netanyahu (1) Nobel (1) Noor Khiriah (1) Noraniza Idris (1) Normala Samsudin (1) Norman Hakim (1) Nourul Wahab (1) Nuklear (1) Nur Amirah Filzah (1) Nur Fatimah (1) Nur Fazura (1) Nurul Syuhada (1) OAG (1) OKU (1) Oja (1) Ooi Eow Jin (1) Ozlynn Wati (1) PM Kanada (1) PPIM (1) Pahlawan Islam (1) Pakar Motivasi (1) Peguam (1) Pelukis Komik (1) Pelumba Kereta (1) Pemandu Nascar (1) Pembaziran (1) Pembeli VS Peniaga (1) Pendatang Asing (1) Pengacara Singapura (1) Pengangkutan Awam (1) Pengemis (1) Pengkid (1) Pengurus Artis (1) Penjara (1) Penyajak (1) Penyakit Ganjil (1) Perdana Menteri Britain (1) Perdana Menteri Israel (1) Perdana Menteri Kanada (1) Perempuan Cantik (1) Perempuan Simpanan (1) Perkerjaan (1) Permainan (1) Personaliti Radio (1) Phanthegerow Louiselle (1) Piramid (1) Planet Marikh (1) Pramugara (1) Prank (1) Prince (1) Projector Band (1) Puteri Diana (1) Puteri Sarah (1) Putri Najuwa (1) Qi Razali (1) Raba (1) Racun (1) Radhi (OAG) (1) Rafidah Ibrahim (1) Rafizi Ramli (1) Ragut (1) Rahim (Joras) (1) Raja Ema (1) Rani Kulop (1) Ras Adiba Radzi (1) Rasuah (1) Raysha Rizrose (1) Razif Projector Band) (1) Recep Tayyib (1) Republic Czech (1) Ridzuan Hashim (1) Riezman Khuzaimi (1) Rio Haryanto (1) Risteena Munim (1) Riyak (1) Rizalman Ibrahim (1) Roax Tan (OME) (1) Robert Downey Jr. (1) Rockefeller (1) Rohingya (1) Roslan Shah (1) Rosma (AF1) (1) Rothchild (1) Rowan Atkinson (Mr.Bean) (1) Ruminah Sidek (1) Ryan Goslin (1) Sa Dingding (1) Sabri Yunus (1) Sadio Mane (1) Sadis (1) Sahabat (1) Saida (1) Salleh Kamel (1) Salleh Yaakob (1) Salleh Yaakop (1) Saman (1) Sarah Hildebrand (1) Sayur-Sayuran (1) Scotland (1) Sejarah Bola (1) Sejarah Indonesia (1) Sejarah Melayu (1) Sejarah Sukan (1) Selebriti Media Sosial (1) Selena Gomez (1) Seniman (1) Senjata Api (1) Senjata Kimia (1) Sepanyol (1) Serangga (1) Serbia (1) Shaa (1) Shae (1) Shah Iskandar (1) Shahir AF (1) Shahrizal Jaszle (1) Shamsul Ghau (1) Sharifah Shahora (1) Sharifah Shawati (1) Sheera Iskandar (1) Sheila Majid (1) Sherry Ibrahim (1) Shila Lama (1) Shuhaimi Lua (1) Shukri Yahaya (1) Siti Aisyah Binti Abu Bakar R.A. (1) Siti Aminah (1) Siti Sarah Raissuddin (1) Soal Jawap (1) Soviet Union (Russia) (1) Steve Jobs (1) Sudan (1) Sufi (AF15) (1) Sufi AF (1) Sultan Brunei (1) Sultan Hassanal Bolkiah Sultan Omar Ali Saifuddien (1) Sultan Ibrahim (1) Sultan Nazrin (1) Sultan Perak (1) Sumbang Mahram (1) Sunnah Rasullullah S.A.W. (1) Superbike (1) Surah Al-Quran (1) Syafiq Kyle (1) Syaiful Zero (1) Syatila Melvin (1) Syiah (1) Syura Badron (1) TPPA (1) Takahara Suiko (1) Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah (1) Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary (1) Tania Hudson (1) Tauke Jambu (1) Tegar (1) The Majistret (1) Tiar Zainal (1) Tip Membeli Kereta (1) Tip Membeli-Belah (1) Tips Beli-Belah (1) Tips Gajet (1) Tips Kapal Terbang (1) Tips Life Hacks (1) Tips Melancong (1) Tips Menangkap Serangga Perosak (1) Tips Mencari Kerja (1) Tips Orang Bujang (1) Tips Penampilan (1) Tips Penjagaan Bayi (1) Tips Penjagaan Motorsikal (1) Tips Perbelanjaan Keluarga (1) Tips Ride (1) Tips Sembahyang (1) Tips Tangkap Nyamuk (1) Tips Wanita Hamil (1) Titanic (1) Tiz Zaqyah (1) Tomok (1) Tony Fernandes (1) Tradisi (1) Trend (1) Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (1) Tudung (1) Tun Razak (1) Ulama (1) Umie Aida (1) Ustaz Abdullah Khairi (1) Ustaz Ebit Lew (1) Ustaz Muhammad Fawwaz (1) Ustaz Profesor Dr. Ridhuan Tee Abdullah (1) Ustaz Zaharuddin (1) Van Damme (1) Vanidah Imran (1) Venezuela (1) Vin Diesel (1) Wak Doyok (1) Wan Raja (1) Watson Nyambek (1) Wawa Zainal (1) Yana Samsudin (1) Yang di-Pertuan Agong Malaysia (1) Yatt Hamzah (1) Yazer (1) Yazid (Search) (1) Zahid (AF) (1) Zahiril Adzim (1) Zamani (Slam) (1) Zarol AF2016 (1) Zhao Benshan (1) Zhen Huan (1) Ziela Jalil (1) Zukieee (1) Zul (2 By 2) (1) iR Radzi (1)