Sponsor 1

21 November 2017

BR1M Hanya Menyusahkan Rakyat!



SHAH ALAM - Pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) hanya menyusahkan rakyat, demikian menurut Penganalisis Ekonomi Universiti Putra Malaysia (UPM), Dr Mohd Yusof Saari.

Beliau berkata, BR1M yang diberikan sejak tahun 2012 bertujuan membantu golongan berpendapatan rendah dan miskin menangani kos sara hidup, tetapi ia sudah tidak lagi relevan pada masa ini.

“Kos sara hidup merujuk kepada jumlah perbelanjaan isi rumah ke atas barangan dan perkhidmatan untuk mengekalkan taraf hidup.

“Kos sara hidup dipengaruhi pergerakan peningkatan harga dan pertumbuhan gaji dan upah. Kajian mendapati, harga meningkat dengan kadar yang lebih tinggi berbanding dengan gaji dan upah yang bertumbuh secara perlahan.

“Semakin tinggi peningkatan harga barangan dan perkhidmatan, semakin tinggi perbelanjaan yang diperlukan,” katanya dalam Forum Belanjawan 2018 - Di mana keistimewaan Bumiputera? anjuran Perkasa di Kuala Lumpur, malam tadi.

Beliau berkata, harga makanan dilihat antara yang membebani rakyat di mana ia meningkat lebih tinggi berbanding dengan harga keseluruhan barangan dalam ekonomi.

“Rakyat memperuntukkan sebahagian besar daripada perbelanjaan bulanan ke atas makanan. Contohnya, statistik terkini menunjukkan rakyat luar bandar memperuntukkan 26 peratus daripada perbelanjaan bulanan mereka ke atas makanan.

“Ia peratusan yang agak tinggi. Untuk mengurangkan bebanan kos sara hidup ini, kerajaan perlu memastikan kestabilan harga makanan, lebih baik ianya diturunkan,” ujarnya.

Jelasnya, bagi megimbangi perkara ini, BR1M harus dihentikan dan mencadangkan ia ditukar kepada subsidi makanan.

“Ini adalah cara terbaik. Penerima BR1M ini mungkin mengunakan bantuan tersebut untuk perbelanjaan ke atas makanan berbanding berbelanja kepada barang bukan keperluan seperti gajet.

“Sejauh manakah perkara ini dipantau keberkesanannya oleh kerajaan? Jika dibuat tinjauan ke atas penerima BR1M, kebanyakan daripada mereka menggunakan bantuan ini kepada perbelanjaan bukan berbentuk makanan,” katanya.

Tambah beliau lagi, terdapat dua pilihan alternatif yang boleh digunapakai oleh kerajaan untuk menggantikan BR1M ini.

“Pertama, sistem pemberian BR1M dalam bentuk tunai ini digantikan dengan pemberian dalam bentuk barangan keperluan makanan.

“Kerajaan mempunyai pilihan sama ada untuk memberikan barangan tersebut sekali keseluruhan dalam tempoh setahun atau memberikan dalam bentuk bulanan,” katanya.

Alternatif kedua, katanya, pemberian kupon barangan makanan juga boleh dipertimbangkan dan perlu memastikan kupon tersebut tidak boleh diperdagangkan atau ditukar kepada barangan lain.

“Dana pemberian BR1M boleh digantikan dengan pemberian subsidi kepada pihak pengeluar ke atas barangan makanan.

“Mungkin ada yang berpendapat sistem subsidi sebegini akan juga memberi manfaat kepada golongan kaya, tetapi orang kaya kurang berbelanja ke atas makanan, sebaliknya mereka banyak berhabis pada hiburan dan aktiviti sosial,” katanya.

Jelas beliau lagi, golongan berpendapatan rendah masih dapat menikmati sebahagian besar daripada subsidi tersebut.

“Dengan cara ini, sistem ini lebih baik kerana dapat menjimatkan kos operasi dan mampu menstabilkan harga dalam jangka masa panjang,” ujarnya.

Mohd Yusof berkata, BR1M ini adalah kebergantungan terhadap bajet negara dan ia sudah pasti boleh berubah pada bila-bila masa.

“Kalau kerajaan ada duit banyak, bolehlah dapat banyak, begitulah sebaliknya. Bayangkan, kalau BR1M ini diteruskan, ia tidak ke mana. Ini kerana, bantuan yang diterima sekitar RM1,200, tetapi penggunaan seharian adalah melebihi jumlah itu.

“Kerana itu, ia perlu diubah sebelum keadaan menjadi terus parah,” katanya.

Dalam Bajet 2018, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak meneruskan pemberian BR1M dengan memperuntukkan sebanyak RM6.8 bilion melibatkan tujuh juta penerima. - sinarharian

[Video] Humans And The Final Chapter - Ustaz Auni Mohamad




Nabil Beri Amaran, Hilang Hormat Pada Chef Wan


Nabil minta Chef Wan henti memuat naik status berunsur hasutan.

PETALING JAYA:
Pengacara dan pelawak Nabil Ahmad memberi amaran kepada chef selebriti terkenal Prof Datuk Chef Wan agar tidak berterusan memuat naik status berbaur hasutan di laman Instagramnya.

Nabil berkata, tindakan Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail menuduh dia sebagai punca remaja menjadi kurang ajar boleh menjejaskan reputasinya sebagai seorang selebriti yang juga duta pelbagai produk.

"Kata-kata yang dimuat naik di laman Instgaram itu sudah melampau kerana menuduh saya sebagai punca anak-anak kurang ajar. Itu satu isu besar dan serius terutama bila dia hanya menyerang saya seorang, bukannya team Gegar Vaganza.

"Semalam peguam menghubungi saya berkaitan hal itu dan menganggap kenyataan beliau berunsur hasutan dan menyediakan ruang untuk orang membenci saya," ujarnya.

Nabil mengulas tentang komen balasnya yang memuat naik video sebagai respons kepada tuduhan Chef Wan itu pada Isnin.

Bagaimanapun, Nabil memadam video berkenaan selepas mendapat pelbagai reaksi netizan.

Chef Wan pernah menjadi tetamu dan juri undangan di program Gegar Vaganza.

Ujar Nabil, dia memuat naik video itu adalah atas nasihat peguam yang sedang mengumpul beberapa bukti terhadap isu tersebut.

"Kalau ikut saya memang saya tidak mahu layan tapi peguam yang menjaga kerjaya saya menganggap ia sebagai sesuatu yang serius dan merosakkan reputasi.

"Dia minta saya respons bukan untuk bergaduh sebaliknya sebagai bukti kepada klien. Saya perlu menjaga nama baik saya kerana beberapa produk besar yang saya tandatangan meminta penjelasan tentang itu," ujarnya.

Sementara itu, Nabil berkata, Chef Wan seharusnya melakukan perkara itu secara profesional dan bertemu dengan pihak produksi Astro.

Tambahnya, semua perkara yang dilakukannya sebagai pengacara sekadar menjalankan tanggungjawab seperti yang diminta pihak Astro untuk berbuat demikian.

"Gegar Vaganza ini sudah masuk musim keempat dan jika dia tidak suka dengan cara saya dia boleh jumpa pihak Astro dan beritahu tentang itu.

"Jika dia lakukan dengan cara yang betul saya sendiri akan akur. Dia tidak berada dalam produksi dan tidak tahu perjalanan program realiti televisyen," ujarnya.

Chef Wan muat naik status menegur cara Nabil sebagai biadap.

Dalam pada itu, Nabil berkata kenyataan negatif itu secara tidak langsung membuatkan dia hilang rasa hormat kepada chef selebriti itu.

Katanya, dia tidak tahu niat Chef Wan yang seakan-akan cuba untuk menutup periuk nasinya dalam bidang ini.

"Saya sudah hilang hormat padanya, saya hanya hormat dia sebagai orang tua dari saya sahaja. Dulu saya anggap dia seorang ikon contoh untuk berjaya ke peringkat antarabangsa.

"Apa juga restoran yang dia kata sedap pasti saya akan datang cuba (makan). Tapi sekarang maaflah, mungkin tidak lagi," ujarnya.

Chef Wan pada Ahad memuat naik beberapa status menegur tindakan pengacara itu yang dianggap biadap dan kurang ajar.

Malah katanya, cara Nabil mengendalikan Gegar Vaganza memberi pengaruh buruk kepada penonton terutama kanak-kanak untuk bersikap kurang ajar. - mstar

20 November 2017

[6 Gambar] Gila!! Lelaki Ini Ambil Kesempatan Untuk Hisap Buah Dada Gadis Muda Ketika Pengsan


Giller la... seorang lelaki mengambil kesempatan diatas seorang perempuan yang pengsan setelah bergaduh.


Seorang perempuan terbaring di sebuah restauran, pakaiannya terangkat dan terang-terang terdedah buah dada perempuan tersebut. Datang seorang lelaki bukan nyer nak tolong, tetapi datang mengambil kesempatan dimana merangkul di leher perempuan tersebut dan menjilat buah tetek perempuan tersebut.


Pejalan kaki yang lalu lalang pulak tidak mengendahkan langsung tindakan lelaki tersebut. Ade yang tengok jer...wth!! Hina gler...DAMN !! sangat terkutuk mengambil kesempatan, di tempat awam pulak tuh.. - glepor

Nak Kurus Punya Pasal, Uqasha Senrose Kantoi ‘Edit’ Gambar?



FUHHH…Dalam beberapa bulan ini sahaja nama pelakon jelita, Uqasha Senrose dilihat sudah beberapa kali terpalit dengan gosip panas.

Maklum lah kalau dah bergelar anak seni, pastinya tidak akan pernah terlepas daripada perhatian ramai sekaligus menjadi topik bualan.

Terdahulu, wanita ini pernah dilempar dengan pelbagai tohmahan negatif mengenai keputusan untuk kembali freehair selepas tiga tahun berhijab.

Tidak lama kemudian, timbul pula cerita berhubung kritikan netizen akan perubahan susuk tubuhnya yang dikatakan semakin ‘ranum’ dan busana seksi yang digayakan ketika menghadiri acara berprestij, Anugerah Skrin 2017 baru-baru ini.


Namun, Uqasha dilihat tidak mengambil pusing berhubung perkara-perkara berkenaan dan dilihat lebih bahagia menjalani hidupnya seperti biasa.

Terbaru, nama bintang popular ini sekali lagi terpalit dengan gosip apabila gambar yang memaparkan dia sedang bersandar pada pintu teruk dikritik netizen.


Menerusi entri terbaru Uqasha di laman Instagram, pelakon itu sopan berpakaian warna kelabu sambil bersandar di salah satu sudut rumah.

Namun, apa yang menjadi bualan netizen bukanlah pesona dan aura cantik pelakon berkenaan.

Tetapi, keadaan pintu di belakang Uqasha yang dilihat sedikit senget! Baiklah, cuba perhatikan betul-betul gambar berkenaan. Haaa…Bukan main meleding lagi pintu tu kan?!

Ekoran itu, secara tidak langsung ia menimbulkan sedikit ‘kepelikan’ pada gambar itu sekaligus menerima berdas-das kecaman daripada netizen.

Rata-rata antara mereka mendakwa pemilik nama sebenar Nik Zaris Uqasha Senrose Nik Sen menyunting gambar berkenaan semata-mata untuk kelihatan kurus.



Yang lebih melucukan, terdapat juga netizen yang dilihat seolah-olah ‘memanaskan’ lagi situasi dengan menyunting gambar berkenaan agar kelihatan seperti asal.


Hamboi dik…Bukan main gigih lagi ye kau duk edit bagai bagi aib kat orang lain. Tak ada kerja ke?

Alahaiii…kesian pulak akak tengok kat Uqasha ni. Bila kurus orang duk mengata, gemuk pula kena kecam. Sabar je lah ye dikk… – MYNEWSHUB

Sebelah Kanan Adalah Otak Kanak-Kanak Kurang Kasih Sayang Dan Sentuhan Ibu Bapa



Anak-anak sememangnya memerlukan perhatian sepenuhnya dari ibu bapa. Mereka akan melakukan pelbagai cara untuk mendapatkan perhatian daripada ibu bapa mereka. Mungkin sesetengah ibu bapa terlalu sibuk sehingga kurang memberi perhatian kepada anak-anak.

Anak-anak memerlukan perhatian, belaian dan kasih sayang yang secukupnya. Kekurangan perhatian dan kasih sayang ini mampu membuat mereka tidak mampu membesar dengan sihat.

Berdasarkan perkongsian Taufiq Razif, terdapat perbezaan tumbesaran otak kanak-kanak yang mendapat perhatian berbanding dengan kurang mendapat perhatian.


Dasyatnya Kesan Pada Otak Jika Anak Selalu Diabaikan!

Sebelah kanan tu adalah otak kanak-kanak yang kurang kasih sayang, kurang sentuhan, kurang ransangan dan kurang perhatian.

Otak anak yang diabaikan ni mengalami gangguan teruk pada perkembangan cortex dan ukuran otaknya lebih kecil daripada otak kanak-kanak yang lain!

Nak anak bijak dan sihat otaknya?

Balik rumah nanti terus :

◘Peluk anak

◘Bisikkan perkataan ayah sayang adik / ibu sayang adik

Gosok ubun-ubun anak

Tinggalkan handphone di bilik lain atau di kereta

Tutup TV dan banyakkan bermain bersama

Banyakkan ciuman, pelukan dan sentuhan sayang

Banyakkan eye-contact, bukan screen-contact

Selalu bisikkan pujian kebanggaan kita pada perangai baik mereka

Terus praktik benda ni semua pada anak masing-masing ye. Jangan sampai otak anak kita teraniaya hanya kerana kita lebih fokus pada gajet dan dunia kita sahaja!

Memetik laporan Ahli neurologi, profesor Allan Schore dari UCLA menegaskan perkembangan sel otak berkait rapat dengan kesan interaksi diantara penjaga (ibu bapa).

Tidak perlu dijelaskan lagi bahawa interaksi yang positif akan menggalakkan perkembangan otak yang lebih responsif dan sihat.

Kekangan pertumbuhan otak yang disebabkan oleh pengabaian dan pelbagai jenis penderaan bergantung kepada beberapa perkara.

Lebih teruk penderaan dan pengabaian tersebut, maka lebih teruklah kerosakan pada otak.

80 peratus sel otak dibentuk dua tahun pertama selepas dilahirkan. Jika pertumbuhan tersebut diganggu, maka kerosakannya akan menjadi kekal. siakapkeli

18 November 2017

Keadaan Dalam Hotel Termurah Di Jepun (9 Foto)


Beginilah rupa dan keadaan sebuah hotel termurah di Jepun bernama The Kimiya yang berharga $6 semalam! Hotel ini terletak di Kamagasaki, Osaka City.

500 yen (US$6) – No TV
700 yen (US$9) – With TV
800 yen (US$10) – With TV [A more spacious room than the others] - gambar-hidup









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Pengikut

Label

Informasi (1492) Video (1056) Berita Dan Informasi (913) Hiburan (718) Berita Artis (669) Macam-Macam (604) Nasihat (557) Perbincangan (364) Gosip (363) Islamik (308) Fakta (302) Santai (299) Penting (296) Teladan (294) 18sx (241) Serius (230) Berita Terkini (229) Unik (215) Gila (199) China (188) Panas (188) Pembelajaran (188) Pelik (179) Berita Hiburan (178) Haiwan (162) Kontroversi (140) Kreatif (115) Sedih (114) Lawak (113) Makanan (112) Biadap (107) Hebat (102) 18sg (99) Kesihatan (97) Penceramah (95) Viral (94) Kejam (93) Pengajaran (89) Tips Kesihatan (89) Amerika (84) Zalim (79) Bodoh (78) Menarik (77) Ahli Politik (76) Kemalangan (76) Ngeri (71) Kesian (70) Jijik (67) Kebesaran Allah S.W.T. (65) Cantik (63) Jenayah (63) Lucah (63) Seks (61) Ahli Perniagaan (60) Jepun (60) Ceramah (59) Wanita (58) Kereta (55) Artis (54) Gempar (47) Anak Artis (46) Kahwin (46) Kisah Benar (43) Ustaz Auni Mohamad (41) Kes Tipu (40) Mewah (39) Seram (39) Teknologi (37) Indonesia (36) Seksi (36) Tular (35) Tips Perkahwinan (34) Percutian (33) Tips Keluarga (33) Yahudi Laknatullah (33) Tips Berjaya (32) Tips Kecantikan (32) India (30) Singapura (29) Arab Saudi (28) Gadis (28) Gajet (26) Kajian (26) Kerabat Diraja (25) Russia (25) Sejarah (25) Thailand (25) Tips Cinta (25) Tips Keselamatan (25) Australia (24) Doktor (24) Neelofa (24) Suami Isteri (24) Tips (23) Fattah Amin (21) Minuman (21) Misteri (20) Ahli Sukan (19) Artis Hollywood (19) Artis Kahwin (19) Comel (19) Isteri Artis (19) Kes Rogol (19) Al-Quran (18) Kapal Terbang (18) Rumah (18) Tun Mahathir (18) Bayi (17) Britain (17) Filem (17) Game (17) Kes Curi (17) Kesenian (17) Personaliti TV (17) Politik (17) Syria (17) Tips Suami Isteri (17) Budak Sekolah (16) Datuk Vida (16) England (16) Kes Pukul (16) Korea Selatan (16) Maksiat (16) Nabil Ahmad (16) Tips Mendidik Anak (16) Awek Cun (15) Donald Trump (15) Kanak-Kanak Bawah Umur (15) Kantoi (15) Polis (15) Artis Bertudung (14) Gadis Cantik (14) Gaduh (14) Gif (14) Rozita Che Wan (14) Buah-Buahan (13) Indah (13) Motorsikal (13) Penerbit (13) Presiden AS (13) Turki (13) Yus (Jambu) (13) Bogel (12) DJ Radio (12) Gadis Bawah Umur (12) Hollywood (12) Lelaki (12) Mufti Perlis (12) Nora Danish (12) Serangan Haiwan Liar (12) Siti Nurhaliza (12) Sultan Johor (12) Artis Singapura (11) Budak Bawah Umur (11) Dr Asri (11) Israel (11) Kanak-Kanak (11) Kes Bunuh (11) Kes Rompak (11) Korea Utara (11) Model (11) Pelajar (11) Pemain Bola (11) Pereka Fesyen (11) Petua (11) Pramugari (11) TMJ (11) Ustaz Azhar Idrus (UAI) (11) Bola (10) Cabul (10) Fesyen (10) Iklan (10) Jerman (10) Kes Dadah (10) Nabi Muhammad S.A.W. (10) Palestin (10) Pengotor (10) Aduan (9) Amy Mastura (9) Awie (9) Bercium (9) Brazil (9) Cikgu (9) Dr Zakir Naik (9) Hadis Nabi Muhammad S.A.W. (9) Kes Cuai (9) Khalwat (9) Masjid (9) Najib Razak (9) Pengarah Filem (9) Scam (9) Sejarah Islam (9) Sukan (9) Tips Memasak (9) Bangladesh (8) Elly Mazlein (8) Hotel (8) Mexico (8) Mia Ahmad (8) Perancis (8) Suami Artis (8) Syirik (8) Tips Membeli (8) Tumbuh-Tumbuhan (8) Adi Putra (7) Arak (7) Berita Sukan (7) Hafiz Hamidun (7) Hantu (7) Kereta Sport (7) Kisah Sedih (7) Myanmar (7) Pembedahan Plastik (7) Pengacara (7) Rogol (7) Sihir (7) Siswazah Universiti (7) Skodeng (7) Tips Beli Rumah (7) Abam (Bocey) (6) Aliff Aziz (6) Artis Bollywood (6) Artis China (6) Ayda Jebat (6) Cerai (6) Emma Maembong (6) Fasha Sandha (6) Filipina (6) Gamers (6) Gay (6) Janna Nick (6) Kanada (6) Kereta Api (6) Kes Culik (6) Kes Dera (6) Kes Gaduh (6) Kes Raba (6) Kes Saman (6) Membazir (6) Mira Filzah (6) P.Ramlee (6) Pengarah Drama (6) Perbandingan (6) Rita Rudaini (6) Selebriti (6) Selfie (6) Stacy AF6 (6) Taiwan (6) Tentera (6) Tips Kewangan (6) Tips Pekerjaan (6) Umrah (6) Uqasha Senrose (6) Ziana Zain (6) Afrika (5) Akim (5) Artis Cerai (5) Artis Indonesia (5) Awek (5) Azizan Osman (5) Bapa Artis (5) Bertudung (5) Chef Selebriti (5) Datuk Aliff Syukri (5) Datuk Dr Haron Din (5) Datuk Seri Abdul Hadi Awang (5) David Teo (5) Dirogol (5) Fizo Omar (5) Harith Iskander (5) Jep Sepahtu (5) Kanser (5) Keindahan Alam Semula Jadi (5) Kes Berlagak (5) Kes Bunuh Diri (5) Kes Cerai (5) Kes Langgar (5) Kes Penipuan (5) Leggings (5) Lisa Surihani (5) Melayu (5) Mukhriz Mahathir (5) Nad Zainal (5) Palestine (5) Pelawak (5) Pencuri (5) Pondan (5) Pukul (5) Ramadhan 2017 (5) Restoran (5) Ruhainies (5) Sharnaaz Ahmad (5) Siti Nordiana (5) Tan Sri Muhyiddin Yassin (5) Tips Jimat (5) Tips Perniagaan (5) United Kingdom (5) Ustaz Hussein Yee (5) Vietnam (5) Zizan Razak (5) Zul Ariffin (5) berita Atlet (5) Aaron Aziz (4) Achey (4) Afrika Selatan (4) Amar Baharin (4) Amyra Rosli (4) Anzalna Nasir (4) Awal Ashaari (4) Azharina Azhar (4) Berzina (4) Black Hanifah (4) Bomba (4) Brunei (4) Chef Wan (4) Colombia (4) Denmark (4) Etnik Rohingya (4) Fathia Latiff (4) Gadis Melayu (4) Handphone (4) Itali (4) Izreen Azminda (4) Jins Shamsuddin (4) Jururawat (4) Juruterbang (4) Kes Anak Derhaka (4) Kes Buli (4) Kes Curang (4) Kes Kebakaran (4) Kes Pembunuhan Bayi (4) Komposer (4) Mia Sara (4) New Zealand (4) Nur Fathia (4) Pedofilia (4) Pelacur (4) Pelukis (4) Peniaga (4) Pensyarah (4) Perkerjaan (4) Perniagaan (4) Presiden Turki (4) Ramli MS (4) Rasulullah S.A.W (4) Ratu Rock Ella (4) Rekod Dunia (4) Romania (4) Sekolah (4) Shaheizy Sam (4) Tips Belajar (4) Tips Kereta (4) Tips Seks (4) Uber (4) Wanita Cantik (4) Yazit (Search) (4) Zain Saidin (4) Zara Zya (4) Zina (4) Adira AF8 (3) Aeril Zafrel (3) Afdlin Shauki (3) Afifah Nasir (3) Ahmad Maslan (3) Aiman Tino (3) Amira Othman (3) Amy (Search) (3) Anis Al Idrus (3) Artis Bertunang (3) Artis Hamil (3) Barack Obama (3) Bas (3) Billionair (3) Buku (3) Chile (3) Cristiano Ronaldo (3) Curang (3) Dadah (3) Dato' Aliff Syukri (3) Datuk Dahlan Zainuddin (3) Datuk Jalaluddin Hassan (3) Datuk Red (3) Datuk Seri Shah Rezza (3) Dayang Nurfaizah (3) Drama Melayu (3) Edry Abdul Halim (KRU) (3) Elizabeth Tan (3) Erra Fazira (3) Faizal Tahir (3) Fara Fauzana (3) Farahdhiya (3) Faye Kusairi (3) Fazura (3) Fynn Jamal (3) Gadis Bertudung (3) Haiza (3) Hong Kong (3) Hospital (3) Idris Khan (3) Iran (3) Iraq (3) Izzue Islam (3) Jamal Abdillah (3) Jihan Muse (3) Johan Raja Lawak (3) Jue Aziz (3) Julia Ziegler (3) Juliana Evans (3) Kapal (3) Kes Aniaya (3) Khai Bahar (3) Kisah Cinta (3) Kumpulan Search (3) Kumpulan Wings (3) Lara Alana (3) Lufya Omar (3) Lukisan (3) Mabuk (3) Makkah (3) Mark Adam (3) Mesir (3) Mitos (3) Mizz Nina (3) Mohd Izham Tarmizi (3) Muhammad Ali (3) Nabi Isa A.S. (3) Nabila Huda (3) Nazri Aziz (3) Nelydia Senrose (3) Pakistan (3) Parody (3) Pelakon Lucah (3) Pencemaran (3) Pengantin (3) Perang (3) Perdana Menteri (3) Perdana Menteri Malaysia (3) Peru (3) Petinju (3) Raja Afiq (3) Raja Azmi (3) Raja Ilya (3) Rajinikanth (3) Recep Tayyip Erdo─čan (3) Resepi (3) Rohingya (3) Rosyam Nor (3) Saharul Ridzwan (3) Sains (3) Scha Alyahya (3) Sejarah Malaysia (3) Shahrol (Shiro) (3) Sheikh Hussain Yee (3) Shuib Sepahtu (3) Soo Wincci (3) Sultan Kelantan (3) Sultan Muhammad V (3) Surau (3) Syamsul Yusof (3) Syatilla Melvin (3) Tasha Shilla (3) Tips Islamik (3) Tips Penjagaan Kereta (3) Tips Percutian (3) Tips RumahTangga (3) Tudung (3) Tunku Jalil (3) Ungku Hariz (3) Ustaz Abdullah Khairi (3) Ustaz Don Daniyal (3) Ustaz Kazim Elias (3) Vape (3) Virus (3) Wak Doyok (3) Wartawan (3) Yusof Haslam (3) Zahirah MacWilson (3) Zainol MacWilson (3) Zed Zaidi (3) Zulin Aziz (3) A.Aida (2) ATM (Angkatan Tentera Malaysia) (2) Abby Abadi (2) Adam Corrie (2) Adik Artis (2) Aiman Hakim (2) Along (Cham) (2) Alvin Chong (2) Amir (Raja Lawak) (2) Amyza Aznan (2) Anak (2) Anuar Zain (2) Argentina (2) Arif Dollah (2) Atikah Suhaime (2) Aweera (2) Awek Bertudung (2) Ayai (Ilusi) (2) Azhan Rani (2) Aziz M Osman (2) Azmi Hatta (2) Aznil Nawawi (2) Azrel Ismail (2) Azrinaz Mazhar Hakim (2) Babi (2) Bikini (2) Bill Gates (2) Blogger (2) Chacha Maembong (2) Dajjal Laknatullah (2) Datuk Seri Jamal Md Yunos (2) Diana Rafar (2) Didi Astillah (2) Dirompak (2) Doa (2) Dr Maza (2) Elfira Loy (2) Emiriah Arab Bersatu (UAE) (2) Ethiopia (2) Ezlynn (2) Fad (Bocey) (2) Faezah Elai (2) Fan Bingbing (2) Fauziah Ahmad Daud (Ogy) (2) Finland (2) Firaun (2) Fitnah (2) Formula 1 (2) Fouziah Gous (2) Freemason (2) Gadis Cun (2) German (2) Gmie (Screen) (2) Google (2) Greece (2) Hafiz Roshdi (2) Hafiz Suip (2) Hairul Azreen (2) Haji (2) Harris Baba (2) Harun Salim Bachik (2) Heliza Helmi (2) Hukuman Mati (2) Iceland (2) Ifa Raziah (2) Illuminati (2) Iqram Dinzly (2) Ireland (2) JDT (2) JPJ (2) Johan As'ari (2) Justin Trudeau (2) Kaabah (2) Kamal Adli (2) Karl Shafek (2) Kawan (2) Kazar (2) Keith Foo (2) Kemalangan Kapal Terbang (2) Kemboja (2) Kerabat Diraja Johor (2) Kes Fitnah (2) Kes Mengamuk (2) Kes Rumah Sewa (2) Kisah Rumah Tangga (2) Komputer (2) Kumpulan Caliph Buskers (2) Lana Nodin (2) Lee Chong Wei (2) Linda Hashim (2) Lindsay Lohan (2) Lori (2) Lubnan (2) Mas Idayu (2) Masjidil Haram (2) Mawar (2) Mekah (2) Miera Leyana (2) Misha Omar (2) Morocco (2) Mualaf (2) Mufti Perak (2) Nabi Nuh A.S (2) Nadia Brian (2) Najwa Latif (2) Nas-T (2) Nepal (2) Niena Baharun (2) Nigeria (2) Noh Hujan (2) Nor Albaniah (2) Nora Ariffin (2) Norman Hakim (2) Norway (2) Nubhan (2) Ozlyn Wati (2) Pekin Ibrahim (2) Pelancong China (2) Pemain Badminton (2) Pemain Gitar (2) Pembaca Berita (2) Pengemis (2) Penjara (2) Perogol (2) Poland (2) Portugal (2) Pramugara (2) Puteri Aishah (2) Raja Arab Saudi (2) Raja Azura (2) Raja Farah (2) Raja Salman (2) Randy Pangalila (2) Rani Kulup (Raja Report) (2) Redza Rosli (2) Remy Ishak (2) Republik Dominican (2) Rykarl Iskandar (2) Ryzal Jaafar (2) SM Salim (2) Safiey Ilias (2) Saiful Apek (2) Salih Yaakob (2) Sara Ali (2) Sari Yanti (2) Sayur-Sayuran (2) Sejarah Mesir (2) Seni Bela Diri (2) Shaa (2) Shah Rukh Khan (2) Siti Elizad (2) Siti Saleha (2) Sofi Jikan (2) Sultan Abdul Halim (2) Sultan Kedah (2) Sunnah Rasullullah S.A.W. (2) Superbike (2) Sweden (2) Syafie Naswip (2) Syamel (AF15) (2) Syarul Ridzwan (2) Tip Membeli-Belah (2) Tips Beli Kereta (2) Tips Beli-Belah (2) Tips Berniaga (2) Tips Dapur (2) Tips Kebersihan (2) Tips Kehamilan (2) Tips Memandu (2) Tips Penerbangan (2) Tips Penjagaan Bayi (2) Tips Sembahyang (2) Ukraine (2) Universiti (2) Ustaz Profesor Dr. Ridhuan Tee Abdullah (2) Yusri (KRU) (2) Zamarul Hisyam (2) Ziela Jalil (2) 1MDB (1) 50 Cent (1) AR Badul (1) Abon (1) Abraham Lincoln (1) Adam AF (1) Adam Sandler (1) Adam Shah (1) Adibah Nor (1) Adlin Ramlie (1) Adolf Hilter (1) Afiq Muiz (1) Ahli Gimnas (1) Ahmad Nawab (1) Ahya Rosli (1) Aida Aris (1) Aidil Aziz (1) Aidil Zafuan (1) Ailurophobia (Takut Pada Kucing) (1) Ainan Tasneem (1) Aishah Aziz (1) Aishah Bujang (1) Aishah Ilias (1) Aizat Amdan (1) Akim Ahmad (1) Ako Mustapha (1) Algeria (1) Alicia Amin (1) Alif Satar (1) Ally Iskandar (1) Aman Nassim (1) Amelina (1) Ameng (1) Amerul Affendi (1) Amin Hayat (1) Amir Ukays (1) Ammar (1) Ana Dahlia (1) Angelina Jolie (1) Animasi (1) Anime (1) Anne Ngasri (1) Anwar Ibrahim (1) Ardell Aryana (1) Ardian Syaf (1) Ariz (Forteen) (1) Artis Bercuti (1) Artis Berpurdah (1) Artis Britis (1) Artis Korea (1) Artis Lubnan (1) Artis Mengandung (1) Artis Meninggal Dunia (1) Ary Malik (1) Asfan Shah (1) Asia (1) Asia Tenggara (1) Asmidar (1) Atita (1) Atlet Angkat Berat (1) Atlet Indonesia (1) Atlet Kahwin (1) Atlet Pecut (1) Atlit Lompat Tinggi (1) Auta (1) Awi Rafael (1) Azan (1) Azlan (The Typewriter) (1) Azma Aizal (1) Azmarul Azuan (Vokal Bukan Sekadar Rupa) (1) Azmi Caliph Buskers (1) Azrul Zaidi (1) Azwan Ali (1) Azwan Kombos (1) Baby (1) Bahasa Melayu (1) Ban (1) Bangla (1) Bashar al-Assad (1) Ben Nathan (1) Bencana Alam (1) Berhijab (1) Berkhatan (1) Beyonce (1) Bil Azali (1) Bila AF (1) Bilal Bin Rabah (1) Biodata (1) Bowling (1) Bradley Cooper (1) Brian Chen (1) Britney Spears (1) Bront Palarae (1) Brother Lim Jooi Soon (1) Bruno Mars (1) Bulgaria (1) Bunga (1) Calvin Thoo (1) Cecilia Cheung (1) Cerpen (1) Chad (1) Chef Riz (1) Chelsea Islan (1) Chow Yun Fatt (1) Cina (1) Cinta (1) Coco Lee (1) Cosplay (1) Costa Rica (1) Cristina Suzanne (1) DBKL (1) DJ Dave (1) DJ Lin (1) Daler Yusuf (1) Danial (Lawak Solo) (1) Danny X-Factor (1) Datin Normala Omar (1) Datuk Adnan Abu Hassan (1) Datuk Azmi Che Husain (1) Datuk K (1) Datuk M Daud Kilau (1) Datuk Mahadzir Lokman (1) Datuk Rafiena Ezanee (1) Datuk Seri Ahmad Said (1) Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (1) Datuk Zulkifli Zain (1) David Guatta (1) Dazrin (1) Democratic Republic of the Congo (1) Diana Brian (1) Diana Danielle (1) Dira Abu Zahar (1) Donna Muslim (1) Dr Fadzilah Kamsah (1) Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah (1) Dr Rafidah Abdullah (1) Dubai (1) Duit (1) Dynas Mokhtar (1) Ecuador (1) Eddie Ghazali (1) Eja (1) Ekin AF3 (1) Ekonomi (1) Elaine Daly (1) Elfaeza Ulhaq (1) Ellie Suriati (1) Elvina Mohamad (1) Emma Akma (1) Engku Aleesya (1) English (1) Erma Fatima (1) Eropah (1) Erwin Dawson (1) Estranged (1) Ewal AF (1) Ezad Lazim (1) Ezany Nizariff (1) Ezzaty Abdullah (1) Facebook (1) Fahmi Fadzil (1) Fail (1) Faizal Hussein (1) Faizul Sany (1) Falisha Crossley (1) Fara Mendoza (1) Farawahida (1) Fareez (Mentor Milenia) (1) Farid Kamil (1) Fauzi Nawawi (1) Fauziah Ghous (1) Fazley Yaakob (1) Feeya Iskandar (1) Felixia Yeap/Raisyyah Yeap (1) Fezrul Khan (1) Fida Ibrahim (1) Fikry (Lawak Solo) (1) Fikry Ibrahim (1) Fizi Ali (1) Frank Lampard (1) Freddie Mercury (1) Gabriel Omar Batistuta (1) Gadis Asia (1) Gadis Comel (1) Gadis Jelita (1) Gadis Seksi (1) Geli (1) George W Bush (1) Georgie Henley (1) Guru (1) Gusti (1) Hadi Awang (1) Hafreez Adam (1) Hajar Aswad (1) Haleeda (1) Haliza Misbun (1) Hamid Ghurka (1) Hamil (1) Hanie Soraya (1) Hanis Zalikha (1) Haqiem Rusli (1) Hari raya (1) Harshaali Malhotra (1) Hashim Rejab (1) Hasnol (1) Hatta Dolmat (1) Hawa (1) Hawaii (1) Hazama (1) Herba (1) Hezry Hashim (1) Hidu Gam (1) Hillary Clinton (1) Hisyam Hamid (1) Holocaust (1) Hungary (1) ISIS (1) IT (1) Ibu (1) Iesya Toh (1) Ika Nabella (1) Ilham Tuah Raja Lawak (1) Ilmu Hitam (1) Imam Syafie (1) Inspirasi (1) Intan Sarafina (1) Ira Kaza (1) Irma Hasmie (1) Isteri Artis Hamil (1) Isteri Derhaka (1) Ivory Coast (1) Jaafar Onn (1) Jackie Chan (1) Jaclyn Victor (1) Jakim (1) Jasmin Hamid (1) JayDee Lok (1) Jelita (1) Jeremy Clarkson (1) Jihan Musa (1) Jimmy Hendrix (1) Jimmy Page (1) Jimmy Shanley (1) Joe Wings (1) John Lennon (1) Joy Revfa (1) Julia Roberts (1) Jurusolek (1) Justin Timberlake (1) KLIA (1) Kacak (1) Kahwin Paksa (1) Kanak-Kanak Bertunang (1) Kanye West (1) Kartun (1) Kata-Kata Hikmah (1) Kayda Aziz (1) Kazakhstan (1) Kecik Hyper Act (1) Kekasih Artis (1) Kemalangan Kapal (1) Kenya (1) Kerabat Diraja Arab Saudi (1) Kerabat Diraja England (1) Kerabat Diraja Kedah (1) Kereta Kebal (1) Kereta Lumba (1) Kes Ah Long (1) Kes Curi Kereta (1) Kes Gugur Janin (1) Kes Histeria (1) Kes Jual Bayi (1) Kes Judi (1) Kes Khianat (1) Kes Kianat (1) Kes Langgar Lari (1) Kes Lari Rumah (1) Kes Makamah (1) Kes Mati Mengejut (1) Kes Membazir (1) Kes Mercun (1) Kes Pemerdagangan Manusia (1) Kes Ragut (1) Kes Rasuah (1) Kes Seludup (1) Kes Sumbang Mahram (1) Kes Tembak (1) Kes Tetak (1) Kes Ugut (1) Ketat (1) Ketua Polis Negara (1) Kewangan (1) Khai (AF1) (1) Khairul Amri Hassan (1) Khairul Fahmi Che Mat (Apek) (1) Kilafairy (1) Kim Fukazawa (1) Kim Kardashian (1) Kisah Inspirasi (1) Kisah Misteri (1) Kisah Seram (1) Kobe Bryant (1) Korea (1) Kosovo (1) Krist Novoselic (1) Ku Li (1) Kumpulan Hujan (1) Kumpulan Khalifah (1) Kumpulan Senario (1) Kumpulan Sepahtu (1) Kurang Ajar (1) Kuwait (1) L'Zzay (1) Lan Pet Pet (1) Laporan Polis (1) Lawak Pak Pandir (1) Lebenon (1) Leonardo DiCaprio (1) Lesbian (1) Lim Guan Eng (1) Lina Tan (1) Liverpool (1) Liwat (1) Luis Suarez (1) Luka Modric (1) Luxembourg (1) M Nasir (1) MAB (1) MBPJ (1) Madinah (1) Mael (XPDC) (1) Mahal (1) Maher Zain (1) Main Kayu Tiga (1) Majlis Berinai (1) Majlis Perkahwinan Artis (1) Makanan Terengganu (1) Makanan Tradisional (1) Malaysia (1) Malique (1) Mamak (1) Mamat (Exists) (1) Mamat Khalid (1) Mariah Carey (1) Mariani (1) Marilyn Monroe (1) Mark Salling (1) Marlia Musa (1) Marsha (1) Mas Khan (1) Masakan Malaysia (1) Masjid Nabawi (1) Masya (Ceria Pop Star) (1) Matthew Bellamy (1) Mawar Rashid (1) Maya Karin (1) Mel Sakura Band (1) Mel Wings (1) Melamar (1) Melancap (1) Memey Suhaizah (1) Michael Ang (1) Michael Schumacher (1) Mila (AF5) (1) Mila Jirin (1) Miley Cyrus (1) Mimi Lana (1) Mona Syamimi (1) Monaco (1) Mufti KL (1) Muhyiddin Yaassin (1) Murid (1) Musa Hitam (1) Muslim (1) Nabi Adam A.S. (1) Nabi Sulaiman A.S. (1) Nadya Syahera (1) Nadya Syahira (1) Najip Ali (1) Najwa Mahiaddin (1) Nassier Wahab (1) Nazim Othman (1) Netanyahu (1) Netherlands (1) Nick Mikhail Razak (1) Niger (1) Nobel (1) Nonny Nadirah (1) Noor Khiriah (1) Noraniza Idris (1) Normala Samsudin (1) Nourul Wahab (1) Nuklear (1) Nur Amirah Filzah (1) Nur Fatimah (1) Nur Fazura (1) Nurul Syuhada (1) OAG (1) OKU (1) Oja (1) Ooi Eow Jin (1) Ozlynn Wati (1) PM Kanada (1) PPIM (1) Pahlawan Islam (1) Pakar Motivasi (1) Peguam (1) Pelancong Korea Selatan (1) Pelukis Komik (1) Pelumba Kereta (1) Pemandu F1 (1) Pemandu Nascar (1) Pembaziran (1) Pembeli VS Peniaga (1) Pendatang Asing (1) Pengacara Singapura (1) Pengangkutan Awam (1) Pengkid (1) Pengurus Artis (1) Penyajak (1) Penyakit Ganjil (1) Perdana Menteri Britain (1) Perdana Menteri Israel (1) Perdana Menteri Kanada (1) Perempuan Cantik (1) Perempuan Simpanan (1) Permainan (1) Personaliti Radio (1) Phanthegerow Louiselle (1) Piramid (1) Planet Marikh (1) Prank (1) Presiden Russia (1) Prince (1) Projector Band (1) Puteri Balqis (1) Puteri Diana (1) Puteri Sarah (1) Putri Najuwa (1) Qi Razali (1) Raba (1) Racun (1) Radhi (OAG) (1) Rafidah Ibrahim (1) Rafizi Ramli (1) Ragut (1) Rahim (Joras) (1) Raja Ema (1) Rani Kulop (1) Ras Adiba Radzi (1) Rasuah (1) Raul Meireles (1) Raysha Rizrose (1) Razif Projector Band) (1) Recep Tayyib (1) Republic Czech (1) Ridzuan Hashim (1) Riezman Khuzaimi (1) Rio Haryanto (1) Risteena Munim (1) Riyak (1) Rizalman Ibrahim (1) Roax Tan (OME) (1) Robert Downey Jr. (1) Rockefeller (1) Roslan Shah (1) Rosma (AF1) (1) Rothchild (1) Rowan Atkinson (Mr.Bean) (1) Ruminah Sidek (1) Rusdi Ramli (1) Ryan Goslin (1) Sa Dingding (1) Sabri Yunus (1) Sadio Mane (1) Sadis (1) Sahabat (1) Sahabat Nabi Muhammad S.A.W. (1) Saida (1) Salleh Kamel (1) Salleh Yaakob (1) Salleh Yaakop (1) Saman (1) Sarah Hildebrand (1) Scotland (1) Sejarah Bola (1) Sejarah Indonesia (1) Sejarah Jepun (1) Sejarah Melayu (1) Sejarah Sukan (1) Selebriti Media Sosial (1) Selena Gomez (1) Seniman (1) Senjata Api (1) Senjata Kimia (1) Sepanyol (1) Serangga (1) Serbia (1) Shae (1) Shah Iskandar (1) Shahir AF (1) Shahir Zawawi (1) Shahrizal Jaszle (1) Shamsul Ghau (1) Shamsul Ghau Ghau (1) Sharifah Shahora (1) Sharifah Shawati (1) Sheera Iskandar (1) Sheila Majid (1) Sherry Ibrahim (1) Shila Lama (1) Shuhaimi Lua (1) Shukri Yahaya (1) Siti Aisyah Binti Abu Bakar R.A. (1) Siti Aminah (1) Siti Sarah Raissuddin (1) Soal Jawap (1) Sofian Bujang (1) Solat (1) Soviet Union (Russia) (1) Steve Jobs (1) Sudan (1) Sufi (AF15) (1) Sufi AF (1) Sultan Brunei (1) Sultan Hassanal Bolkiah Sultan Omar Ali Saifuddien (1) Sultan Ibrahim (1) Sultan Mangkat (1) Sultan Nazrin (1) Sultan Perak (1) Sumbang Mahram (1) Supercar (1) Surah Al-Quran (1) Syafiq Kyle (1) Syaiful Zero (1) Syatila Melvin (1) Syiah (1) Syura Badron (1) TPPA (1) Takahara Suiko (1) Tan Sri DR Harussani Zakaria (1) Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah (1) Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary (1) Tania Hudson (1) Tauke Jambu (1) Tegar (1) Telaga Zamzam (1) Tentera Nazi (1) The Majistret (1) Tiar Zainal (1) Tibet (1) Tip Membeli Kereta (1) Tips Berkerja (1) Tips Gajet (1) Tips Kapal Terbang (1) Tips Life Hacks (1) Tips Melancong (1) Tips Menangkap Serangga Perosak (1) Tips Mencari Kerja (1) Tips Orang Bujang (1) Tips Penampilan (1) Tips Penjagaan Motorsikal (1) Tips Perbelanjaan Keluarga (1) Tips Ramadhan (1) Tips Ride (1) Tips Tangkap Nyamuk (1) Tips Travel (1) Tips Wanita Hamil (1) Titanic (1) Tiz Zaqyah (1) Tomok (1) Tony Fernandes (1) Tradisi (1) Travis Barker (1) Trend (1) Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (1) Tun Razak (1) Tunku Tun Aminah (1) Typography (1) U.A.E. (1) Ulama (1) Umie Aida (1) Ustaz ABD Razak Muthalib (1) Ustaz Auni Mohamed (1) Ustaz Ebit Lew (1) Ustaz Muhammad Fawwaz (1) Ustaz Zaharuddin (1) Van Damme (1) Vanidah Imran (1) Venezuela (1) Vin Diesel (1) Vladimir Putin (1) Wan Raja (1) Wany Hasrita (1) Watson Nyambek (1) Wawa Zainal (1) Yahudi Arthodoks (1) Yana Samsudin (1) Yang di-Pertuan Agong Malaysia (1) Yatt Hamzah (1) Yazer (1) Yazid (Search) (1) Zahid (AF) (1) Zahiril Adzim (1) Zahriah MacWilson (1) Zamani (Slam) (1) Zarol AF2016 (1) Zhao Benshan (1) Zhen Huan (1) Zizi Kirana (1) Zukieee (1) Zul (2 By 2) (1) iR Radzi (1)