Sponsor 1

21 Januari 2018

Lakukan 7 Perkara Ini Jika Rakan Atau Saudara Anda Ingin Meminjam Wang



"Salam. Bro, ada duit tak? Aku nak pinjam RM900. Bulan depan dah ada duit, aku terus bayar. Bantu orang yang memerlukan, inshaAllah dapat pahala dan dimurahkan rezeki,"

Zaman susah seperti pada masa ini, ramai yang tidak cukup duit sehingga terpaksa berhutang bagi memenuhi keperluan dan kehendak.

Apabila mendapat mesej seperti di atas, kalau rasa nak bantu sangat tolong pastikan anda buat perkara berikut:

1. Minta sediakan 'Black and White'


2. Nyatakan tarikh pinjaman dibuat

3. Letakkan juga tarikh bila peminjam mahu membuat pembayaran

4. Kaedah bayaran (lump sum atau secara ansuran)

5. Kalau tak bayar pada tarikh yang ditetapkan, apa tindakan? Kalau ada masa tambahan seminggu dua tetapi masih gagal membuat pembayaran, bagaimana pula?


6. Ada cagaran atau tidak?

7. Semasa menandatangani dokumen, harus ada dua orang lelaki atau seorang lelaki dan dua orang perempuan untuk menjadi saksi. Kalau perlu, siap tangkap gambar dan rekod video.

Tolong orang memang bagus tetapi jangan sampai menyusahkan diri sendiri, apatah lagi keluarga.

Kalau tidak kisah jumlah duit yang hendak dipinjamkan itu, nanti tak dapat balik, tak perlulah ada dokumen bagai. Kalau dia tak bayar, ikhlaskan saja. Tetapi jika terasa berat nak menghalalkan dan tidak mahu putus saudara atau hilang kawan, boleh cuba kaedah dokumen seperti yang saya cadangkan di atas.

Ada surat hutang macam mana sekali pun tidak akan menjamin hutang itu akan dibayar. Tetapi setidak-tidaknya, jika tidak dibayar, ada rekod yang boleh dijadikan sebagai rujukan pada bila-bila masa apabila ia diperlukan. Orang yang nak berhutang pun haruslah menunjukkan komitmen untuk membayar semula pinjaman kan?

Apa yang paling penting, surah paling panjang dalam Al-Quran ajar supaya buat seperti ini bila hendak berhutang. Boleh rujuk surah Al-Baqarah: 282.

Kalau orang yang nak berhutang tetapi bukanlah terdesak sangat dan benar-benar memerlukan duit, cara seperti ini boleh membuatkan si peminjam berfikir banyak kali sebelum meneruskan niat untuk meminjam. - Raisul Fadhla Safiruddin |  THEHYPEMEDIA

[Kejam] Ikat, Heret Anak Degil Belakang Skuter



BEIJING – Seorang ibu bertindak kejam apabila mengikat tangan anak lelakinya di belakang skuter sebelum mengheret kanak-kanak itu di sepanjang jalan di tenggara China.

Dalam satu rakaman video yang tular di media sosial di China, wanita itu memberitahu dia mahu menghukum anaknya kerana terlalu nakal.

Seorang saksi yang melihat tindakan kejam terbabit cuba menghentikan wanita itu tetapi dia dimarahi wanita itu yang mendakwa sudah beberapa hari melakukannya.

Menurut saksi yang dikenali sebagai Youku, dua beranak itu dilihat melalui jalan di kawasan Zhaotong, wilayah Yunnan, baru-baru ini.

Kanak-kanak lelaki yang dipercayai berusia dalam lingkungan 10 tahun dilihat menangis ketika dia diheret ibunya di atas jalan.

Menerusi video itu, wanita itu memberitahu anaknya terlalu nakal dan dia cuba mengajarnya berkelakuan baik.

Katanya, dia adalah ibu kepada kanak-kanak itu dan sudah melakukannya sejak dua hingga tiga hari lalu.

Tindakan itu mencetuskan kecaman pengguna media sosial di China yang menganggap wanita itu sebagai ibu yang kejam.

Ramai pengguna media sosial mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap wanita itu kerana bimbang dia mungkin mencederakan anaknya sendiri. - mynewshub

“Saya Dah Tahu Solat Saya Sah” – Adam Corrie


Adam menjelaskan tentang hukum solat dengan badan bertatu yang dibuat sebelum memeluk Islam. 

PELAKON Adam Corrie memberitahu bahawa solatnya pernah dipersoalkan sesetengah pihak disebabkan tatu di badannya.

Adam atau nama sebenarnya Adam Corrie Lee Abdullah, 50, berkata dia bagaimanapun hanya tersenyum kerana sudah mengetahui tentang hukum bertatu sebelum memeluk Islam.

"Saya pernah ditegur masa solat di set filem kerana ada tatu. Mereka kata solat saya tak sah. Ada yang suruh saya buang tatu dulu tapi saya senyum saja sebab saya dah tahu hukumnya.

"Bagi mereka yang bertatu sebelum mengucap syahadah, solatnya sah dan tak wajib untuk buang tatu sekiranya memudaratkan diri," kata Adam.

Adam memuat naik status perkongsian tersebut bagi menjawab isu penampilan pemain rugby, Sonny Bill William yang mempunyai tatu ditubuhnya ketika berada di Makkah baru-baru ini.

Pengkongsian Adam di laman Instagramnya.

Pelakon yang popular menerusi filem KL Gangster ini bagaimanapun tidak melenting serta mengakui isu tersebut sering dihadapi oleh mualaf.

Adam menjelaskan kos membuang tatu adalah tinggi dan kesakitan yang dialami juga tidak tertanggung.

Malah, Adam juga menasihati netizen supaya membuat kajian terlebih dahulu sebelum memberi pandangan.

"Isu biasa yang dialami oleh saudara baru. Ini bukan isu sedih ke, marah ke, tertekan ke. Suruh orang bertabah ke. Kebanyakan saudara baru tahu solat mereka sah.

"Ini cuma satu perkongsian untuk mereka yang masih tak tahu tentang perkara tersebut. Tidak semua berkemampuan, jadi Islam ada penyelesaian yang lebih meringankan.

Status yang dimuat naik Adam.

"Ia juga mungkin memudaratkan badan jika tatu penuh di badan hendak dibuang. Kos tinggi. Bukan sekali sahaja rawatan laser kena buat, banyak kali. Buat kajian sebelum berbicara," ujarnya.

Dalam pada itu, Adam juga menyarankan saudara baru Islam tidak perlu berdebat mengenai isu tersebut dan memakai baju berlengan panjang dan seluar panjang untuk mengelakkan salah faham.

"Saya selalu sarankan supaya saudara baru senyum sahaja. Tak perlu berdebat dengan mereka.

"Saya juga sarankan pakai baju lengan panjang dan berseluar panjang supaya tatu tersebut tidak nampak orang lain. Untuk elak orang salah faham," katanya.

Selain itu, Adam yang memeluk Islam pada 13 Julai 2007 itu mengakui tidak pernah berasa kecil hati dengan teguran mengenai tatunya. - mstar

19 Januari 2018

[Video] Apabila Sembahyang Itu Dinilai Syirik.... - Ustaz Hussein Yee




Kereta Diperbuat Dari Ribuan LEGO Guna Tenaga Angin Untuk Bergerak



Membuktikan bahawa anda boleh membuat apa saja dengan LEGO, penduduk di Melbourne, Steve Sammartino dan Raul Oaida, berasal dari Romania telah membina kereta dari LEGO saiz seperti kereta sebenar yang bergerak dengan menggunakan tenaga udara.

Kereta LEGO itu boleh dipandu dan bergerak menggunakan udara yang dimampatkan dan mampu mencapai kelajuan sehingga 15 batu per jam. Menurut Laughing Squid, hanya roda dan struktur penyokong yang tidak dibuat dari LEGO, selebihnya termasuk mesin dibuat "seluruhnya dari potongan LEGO standard".




Kredit: zamrispoon

“Terima Kasih Jadi Kawan Baik Saya” – Stacy


Stacy bersyukur memiliki seorang suami yang penyayang. 

PENYANYI Stacy meluahkan rasa syukur memiliki seorang suami yang sentiasa terbaik buatnya dan dua anak mereka iaitu Bella dan Eshaal yang kini berusia setahun.

Stacy atau Ummu Shaikhah Stacy Anam, 28, turut menyifatkan suaminya, Akim Ahmad sebagai sahabatnya yang paling baik.

"Selamat hari lahir sayang! Semoga sentiasa menjadi suami dan bapa yang terbaik untuk kami seperti selalu.

"Terima kasih sebab menjadi kawan baik saya selama ni. Panjang lagi nak cakap sambung nanti lah... Akim Ahmad 27th Surprise Birthday Bash," kata Stacy.

Stacy membuat ucapan istimewa kepada Akim menerusi laman Instagram miliknya bersempena ulang tahun kelahiran vokalis kumpulan Akim & The Majistret itu.

Kejutan hari lahir buat Akim.

Penyanyi itu turut diraikan oleh kelab peminatnya, GAFImers The Defenders di Dewan Ambassador Putrajaya pada malam Khamis.

Peminat turut mengambil kesempatan memberi ucapan ulang tahun kelahiran dan mendoakan kebahagiaan Akim sekeluarga.

"Happy Birthday Akim. Mudah-mudahan panjang umur, murah rezki, diberi kesihatan sepanjang hayat dan sentiasa gembira bersama keluarga tercinta. InsyaAllah. Amin.

"Selamat hari lahir abang @akimahmad, moga terus dimurahkan rezeki dan menjadi ayah yang terbaik untuk anak-anak," komen beberapa peminatnya.

Pasangan selebriti ini berkahwin pada 5 Februari 2016 dalam sebuah majlis yang diadakan di Hotel Shangri-La, Kota Kinabalu Sabah. - mstar

18 Januari 2018

15 Buah Yang Sesuai Untuk Penderita Diabetes



Diabetes adalah penyakit dimana produksi hormon insulin tidak cukup, sehingga tubuh tidak mampu mengubah pati, nutrisi penting dan gula ke dalam bentuk energi. Menjaga pola makan menjadi salah satu cara yang efektif untuk mengendalikan diabetes. Kita harus mengurangi mengkonsumsi makanan yang mengandung kadar gula, kolesterol dan lemak yang tinggi.

Menjaga pola makan bukan berarti kita harus kehilangan nutrisi yang penting, karena tubuh kita tetap memerlukan nutrisi yang penting dalam jumlah yang cukup. Itulah mengapa makanan-makanan yang dikonsumsi harus mencakup semua zat gizi yang ada. Salah satu sumber nutrisi yang penting adalah buah. Namun, tidak semua buah bisa dikonsumsi oleh penderita diabetes.

Memang ada beberapa buah-buahan yang memiliki kadar gula yang tinggi dan ini tidak baik bagi penderita diabetes, Tapi bukan berarti kita berhenti mengkonsumsi buah-buahan. Karena buah-buahan merupakan sumber vitamin, mineral dan protein yang sangat baik. Dan ada buah yang memiliki kadar gula yang tidak banyak. Buah-buahan juga memiliki kadar serat yang tinggi yang harus dikonsumsi dalam jumlah terbatas oleh orang-orang diabetes. Berikut ini Buah-buahan yang bisa dikonsumsi oleh penderita diabetes:

1. Semangka


2. Stroberi

3. Pir

4. Plum

5. Pepaya

6. Apel

7. Jambu

8. Delima

9. Aprikot

10. Kiwi

11. Lemon

12. Orange

13. Ceri

14. Alpukat

15. Blueberry

Diatas adalah beberapa buah yang bisa dimakan oleh penderita diabetes karena kadar gulanya yang rendah, tetapi bukan berarti bisa dimakan berlebihan dan perlu diingat, kebutuhan setiap orang berbeda-beda. Buah yang perlu dihindari adalah buah yang mengandung gula dan lemak dalam kadar yang tinggi, Contohnya pisang, mangga, anggur, custard apel dan persik. Jangan mengkonsumsi jus buah yang dijual, karena biasanya di tambah dengan gula atau susu, sehingga tidak baik. Lebih baik Anda membuat jus sendiri. Itu tadi artikel kesehatan tentang 15 Buah yang sesuai Untuk Penderita Diabetes, semoga berguna bagi anda. - supplements-for-healths

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Pengikut

Label

Informasi (1546) Video (1096) Berita Dan Informasi (949) Hiburan (744) Berita Artis (693) Macam-Macam (617) Nasihat (571) Perbincangan (379) Gosip (378) Islamik (324) Fakta (310) Penting (306) Santai (305) Teladan (300) 18sx (246) Serius (236) Berita Terkini (228) Unik (220) Gila (205) Pembelajaran (202) China (196) Panas (194) Berita Hiburan (181) Pelik (181) Haiwan (167) Kontroversi (146) Sedih (121) Kreatif (117) Lawak (115) Makanan (115) Biadap (114) Penceramah (109) 18sg (106) Hebat (105) Kesihatan (99) Kejam (97) Viral (95) Pengajaran (94) Tips Kesihatan (92) Amerika (86) Kemalangan (83) Zalim (82) Bodoh (81) Menarik (80) Kesian (77) Ngeri (77) Ahli Politik (76) Ceramah (73) Jijik (68) Kebesaran Allah S.W.T. (67) Cantik (65) Seks (65) Jenayah (64) Jepun (63) Lucah (63) Ahli Perniagaan (62) Wanita (59) Artis (55) Kereta (55) Anak Artis (48) Gempar (47) Kahwin (46) Kes Tipu (44) Ustaz Auni Mohamad (44) Kisah Benar (43) Tular (42) Mewah (41) Teknologi (41) Seram (40) Indonesia (39) Seksi (37) Yahudi Laknatullah (35) Percutian (34) Tips Perkahwinan (34) Tips Berjaya (33) Tips Keluarga (33) Tips Kecantikan (32) India (31) Gajet (30) Arab Saudi (29) Singapura (29) Gadis (28) Suami Isteri (27) Doktor (26) Kajian (26) Russia (26) Thailand (26) Tips Keselamatan (26) Australia (25) Kerabat Diraja (25) Sejarah (25) Tips Cinta (25) Neelofa (24) Tips (24) Fattah Amin (23) Minuman (23) Artis Kahwin (20) Britain (20) Comel (20) Misteri (20) Ahli Sukan (19) Al-Quran (19) Artis Hollywood (19) Isteri Artis (19) Kapal Terbang (19) Kes Rogol (19) Budak Sekolah (18) Filem (18) Politik (18) Rumah (18) Tips Mendidik Anak (18) Tun Mahathir (18) Bayi (17) Datuk Vida (17) England (17) Game (17) Kes Curi (17) Kesenian (17) Korea Selatan (17) Maksiat (17) Personaliti TV (17) Syria (17) Tips Suami Isteri (17) Gif (16) Kes Pukul (16) Nabil Ahmad (16) Artis Bertudung (15) Awek Cun (15) Donald Trump (15) Gaduh (15) Kanak-Kanak Bawah Umur (15) Kantoi (15) Polis (15) Gadis Cantik (14) Rozita Che Wan (14) Buah-Buahan (13) Indah (13) Motorsikal (13) Penerbit (13) Presiden AS (13) Siti Nurhaliza (13) Turki (13) Yus (Jambu) (13) Bogel (12) DJ Radio (12) Gadis Bawah Umur (12) Hollywood (12) Israel (12) Kes Bunuh (12) Lelaki (12) Mufti Perlis (12) Nora Danish (12) Petua (12) Serangan Haiwan Liar (12) Sultan Johor (12) Artis Singapura (11) Bola (11) Budak Bawah Umur (11) Dr Asri (11) Kanak-Kanak (11) Kes Dadah (11) Kes Rompak (11) Korea Utara (11) Model (11) Pelajar (11) Pemain Bola (11) Pengotor (11) Pereka Fesyen (11) Pramugari (11) Sejarah Islam (11) TMJ (11) Ustaz Azhar Idrus (UAI) (11) Bercium (10) Cabul (10) Dr Zakir Naik (10) Fesyen (10) Iklan (10) Jerman (10) Masjid (10) Nabi Muhammad S.A.W. (10) Palestin (10) Scam (10) Aduan (9) Amy Mastura (9) Awie (9) Brazil (9) Cikgu (9) Hadis Nabi Muhammad S.A.W. (9) Kereta Sport (9) Kes Cuai (9) Khalwat (9) Najib Razak (9) Pengarah Filem (9) Sukan (9) Tips Memasak (9) Abam (Bocey) (8) Bangladesh (8) Cerai (8) Elly Mazlein (8) Hotel (8) Kisah Sedih (8) Mexico (8) Mia Ahmad (8) Palestine (8) Perancis (8) Siswazah Universiti (8) Suami Artis (8) Syirik (8) Taiwan (8) Tips Beli Rumah (8) Tips Membeli (8) Tumbuh-Tumbuhan (8) Adi Putra (7) Arak (7) Berita Sukan (7) Emma Maembong (7) Hafiz Hamidun (7) Hantu (7) Janna Nick (7) Kereta Api (7) Kes Gaduh (7) Melayu (7) Myanmar (7) Pembedahan Plastik (7) Pengacara (7) Rogol (7) Selebriti (7) Sihir (7) Skodeng (7) Stacy AF6 (7) Umrah (7) Ustaz Hussein Yee (7) Aliff Aziz (6) Artis Bollywood (6) Artis China (6) Artis Indonesia (6) Ayda Jebat (6) Brother Lim Jooi Soon (6) Datuk Aliff Syukri (6) Fasha Sandha (6) Filipina (6) Gamers (6) Gay (6) Handphone (6) Kanada (6) Kes Culik (6) Kes Dera (6) Kes Raba (6) Kes Saman (6) Membazir (6) Mira Filzah (6) Nad Zainal (6) P.Ramlee (6) Pengarah Drama (6) Perbandingan (6) Rita Rudaini (6) Selfie (6) Sheikh Hussain Yee (6) Tentera (6) Tips Jimat (6) Tips Kewangan (6) Tips Pekerjaan (6) Uqasha Senrose (6) Ziana Zain (6) Zizan Razak (6) Afrika (5) Akim (5) Artis Cerai (5) Awek (5) Azizan Osman (5) Bapa Artis (5) Bertudung (5) Chef Selebriti (5) Datuk Dr Haron Din (5) Datuk Seri Abdul Hadi Awang (5) David Teo (5) Dirogol (5) Fizo Omar (5) Harith Iskander (5) Itali (5) Jep Sepahtu (5) Kanser (5) Keindahan Alam Semula Jadi (5) Kes Berlagak (5) Kes Bunuh Diri (5) Kes Cerai (5) Kes Langgar (5) Kes Penipuan (5) Leggings (5) Lisa Surihani (5) Mukhriz Mahathir (5) Pelawak (5) Pencuri (5) Pensyarah (5) Perkerjaan (5) Perniagaan (5) Pondan (5) Pukul (5) Ramadhan 2017 (5) Restoran (5) Romania (5) Ruhainies (5) Sharnaaz Ahmad (5) Siti Nordiana (5) Tan Sri Muhyiddin Yassin (5) Tips Perniagaan (5) United Kingdom (5) Vietnam (5) Zul Ariffin (5) berita Atlet (5) Aaron Aziz (4) Achey (4) Afrika Selatan (4) Amar Baharin (4) Amyra Rosli (4) Anzalna Nasir (4) Awal Ashaari (4) Azharina Azhar (4) Berzina (4) Black Hanifah (4) Bomba (4) Brunei (4) Chef Wan (4) Colombia (4) Dadah (4) Denmark (4) Elfira Loy (4) Emiriah Arab Bersatu (UAE) (4) Etnik Rohingya (4) Fathia Latiff (4) Fazura (4) Gadis Bertudung (4) Gadis Melayu (4) Izreen Azminda (4) Jins Shamsuddin (4) Jururawat (4) Juruterbang (4) Kes Anak Derhaka (4) Kes Buli (4) Kes Curang (4) Kes Kebakaran (4) Kes Pembunuhan Bayi (4) Kisah Cinta (4) Komposer (4) Mia Sara (4) Nabi Isa A.S. (4) New Zealand (4) Nur Fathia (4) Pedofilia (4) Pelacur (4) Pelakon Lucah (4) Pelukis (4) Pembaca Berita (4) Peniaga (4) Presiden Turki (4) Ramli MS (4) Rasulullah S.A.W (4) Ratu Rock Ella (4) Rekod Dunia (4) Sekolah (4) Shaheizy Sam (4) Shuib Sepahtu (4) Tips Belajar (4) Tips Kereta (4) Tips Seks (4) Uber (4) Wanita Cantik (4) Yazit (Search) (4) Zain Saidin (4) Zara Zya (4) Zina (4) Adam Corrie (3) Adira AF8 (3) Aeril Zafrel (3) Afdlin Shauki (3) Afifah Nasir (3) Ahmad Maslan (3) Aiman Tino (3) Amira Othman (3) Amy (Search) (3) Anis Al Idrus (3) Artis Bertunang (3) Artis Hamil (3) Barack Obama (3) Bas (3) Billionair (3) Buku (3) Chile (3) Cristiano Ronaldo (3) Curang (3) Dato' Aliff Syukri (3) Datuk Dahlan Zainuddin (3) Datuk Jalaluddin Hassan (3) Datuk Red (3) Datuk Seri Shah Rezza (3) Dayang Nurfaizah (3) Drama Melayu (3) Edry Abdul Halim (KRU) (3) Elizabeth Tan (3) Erra Fazira (3) Faizal Tahir (3) Fara Fauzana (3) Farahdhiya (3) Faye Kusairi (3) Fynn Jamal (3) Haiza (3) Hong Kong (3) Hospital (3) Idris Khan (3) Iqram Dinzly (3) Iran (3) Iraq (3) Izzue Islam (3) Jamal Abdillah (3) Jihan Muse (3) Johan Raja Lawak (3) Jue Aziz (3) Julia Ziegler (3) Juliana Evans (3) Kapal (3) Kes Aniaya (3) Khai Bahar (3) Kumpulan Search (3) Kumpulan Wings (3) Lara Alana (3) Lufya Omar (3) Lukisan (3) Mabuk (3) Makkah (3) Mark Adam (3) Mesir (3) Mitos (3) Mizz Nina (3) Mohd Izham Tarmizi (3) Muhammad Ali (3) Nabila Huda (3) Nazri Aziz (3) Nelydia Senrose (3) Pakistan (3) Parody (3) Pencemaran (3) Pengantin (3) Perang (3) Perdana Menteri (3) Perdana Menteri Malaysia (3) Peru (3) Petinju (3) Raja Afiq (3) Raja Azmi (3) Raja Ilya (3) Rajinikanth (3) Recep Tayyip Erdo─čan (3) Resepi (3) Rohingya (3) Rosyam Nor (3) Saharul Ridzwan (3) Sains (3) Scha Alyahya (3) Sejarah Malaysia (3) Shahrol (Shiro) (3) Soo Wincci (3) Sultan Kelantan (3) Sultan Muhammad V (3) Surau (3) Syamsul Yusof (3) Syatilla Melvin (3) Tasha Shilla (3) Tips Berniaga (3) Tips Gajet (3) Tips Islamik (3) Tips Penjagaan Kereta (3) Tips Percutian (3) Tips RumahTangga (3) Tudung (3) Tunku Jalil (3) Ungku Hariz (3) Universiti (3) Ustaz Abdullah Khairi (3) Ustaz Don Daniyal (3) Ustaz Kazim Elias (3) Vape (3) Virus (3) Wak Doyok (3) Wartawan (3) Yusof Haslam (3) Zahirah MacWilson (3) Zainol MacWilson (3) Zed Zaidi (3) Zulin Aziz (3) A.Aida (2) ATM (Angkatan Tentera Malaysia) (2) Abby Abadi (2) Adik Artis (2) Aiman Hakim (2) Along (Cham) (2) Alvin Chong (2) Amir (Raja Lawak) (2) Amyza Aznan (2) Anak (2) Anuar Zain (2) Ardell Aryana (2) Argentina (2) Arif Dollah (2) Artis Mengandung (2) Atikah Suhaime (2) Aweera (2) Awek Bertudung (2) Ayai (Ilusi) (2) Azhan Rani (2) Aziz M Osman (2) Azmi Hatta (2) Aznil Nawawi (2) Azrel Ismail (2) Azrinaz Mazhar Hakim (2) Babi (2) Bikini (2) Bill Gates (2) Blogger (2) Chacha Maembong (2) Dajjal Laknatullah (2) Datuk K (2) Datuk Seri Jamal Md Yunos (2) Diana Rafar (2) Didi Astillah (2) Dirompak (2) Doa (2) Dr Maza (2) Ethiopia (2) Ezlynn (2) Fad (Bocey) (2) Faezah Elai (2) Fan Bingbing (2) Farid Kamil (2) Fauziah Ahmad Daud (Ogy) (2) Finland (2) Firaun (2) Fitnah (2) Formula 1 (2) Fouziah Gous (2) Freemason (2) Gadis Cun (2) German (2) Gmie (Screen) (2) Google (2) Greece (2) Hafiz Roshdi (2) Hafiz Suip (2) Hairul Azreen (2) Haji (2) Harris Baba (2) Harun Salim Bachik (2) Heliza Helmi (2) Hukuman Mati (2) Iceland (2) Ifa Raziah (2) Illuminati (2) Ireland (2) JDT (2) JPJ (2) Johan As'ari (2) Justin Trudeau (2) Kaabah (2) Kamal Adli (2) Karl Shafek (2) Kawan (2) Kazar (2) Keith Foo (2) Kemalangan Kapal Terbang (2) Kemboja (2) Kerabat Diraja Arab Saudi (2) Kerabat Diraja Johor (2) Kes Fitnah (2) Kes Mengamuk (2) Kes Rumah Sewa (2) Kisah Misteri (2) Kisah Rumah Tangga (2) Komputer (2) Kumpulan Caliph Buskers (2) Lana Nodin (2) Lee Chong Wei (2) Linda Hashim (2) Lindsay Lohan (2) Lori (2) Lubnan (2) Majlis Perkahwinan Artis (2) Mas Idayu (2) Masjidil Haram (2) Mawar (2) Mekah (2) Miera Leyana (2) Misha Omar (2) Morocco (2) Mualaf (2) Mufti Perak (2) Nabi Nuh A.S (2) Nadia Brian (2) Najwa Latif (2) Nas-T (2) Nepal (2) Niena Baharun (2) Nigeria (2) Noh Hujan (2) Nor Albaniah (2) Nora Ariffin (2) Norman Hakim (2) Norway (2) Nubhan (2) Nur Fazura (2) Nur Sajat (2) Ozlyn Wati (2) Ozlynn Wati (2) Pekin Ibrahim (2) Pelancong China (2) Pemain Badminton (2) Pemain Gitar (2) Pengemis (2) Penjara (2) Perogol (2) Poland (2) Portugal (2) Pramugara (2) Puteri Aishah (2) Raja Arab Saudi (2) Raja Azura (2) Raja Farah (2) Raja Salman (2) Randy Pangalila (2) Rani Kulup (Raja Report) (2) Redza Rosli (2) Remy Ishak (2) Republik Dominican (2) Rykarl Iskandar (2) Ryzal Jaafar (2) SM Salim (2) Safiey Ilias (2) Saiful Apek (2) Salih Yaakob (2) Sara Ali (2) Sari Yanti (2) Sayur-Sayuran (2) Sejarah Mesir (2) Seni Bela Diri (2) Shaa (2) Shah Rukh Khan (2) Siti Elizad (2) Siti Saleha (2) Smartphone (2) Sofi Jikan (2) Sultan Abdul Halim (2) Sultan Kedah (2) Sunnah Rasullullah S.A.W. (2) Superbike (2) Surah Al-Quran (2) Sweden (2) Syafie Naswip (2) Syamel (AF15) (2) Syarul Ridzwan (2) Tip Membeli-Belah (2) Tips Beli Kereta (2) Tips Beli-Belah (2) Tips Dapur (2) Tips Kebersihan (2) Tips Kehamilan (2) Tips Memandu (2) Tips Penerbangan (2) Tips Penjagaan Bayi (2) Tips Sembahyang (2) Ukraine (2) Ustaz Profesor Dr. Ridhuan Tee Abdullah (2) Yusri (KRU) (2) Zamarul Hisyam (2) Ziela Jalil (2) 1MDB (1) 50 Cent (1) AR Badul (1) Abon (1) Abraham Lincoln (1) Adam AF (1) Adam Sandler (1) Adam Shah (1) Adeline Tsen (1) Adibah Nor (1) Adlin Ramlie (1) Adolf Hilter (1) Afiq Muiz (1) Ahli Gimnas (1) Ahmad Nawab (1) Ahya Rosli (1) Aida Aris (1) Aidil Aziz (1) Aidil Zafuan (1) Ailurophobia (Takut Pada Kucing) (1) Ainan Tasneem (1) Aishah (1) Aishah Aziz (1) Aishah Bujang (1) Aishah Ilias (1) Aizat Amdan (1) Ajak (Shiro) (1) Akim Ahmad (1) Ako Mustapha (1) Algeria (1) Alicia Amin (1) Alif Satar (1) Ally Iskandar (1) Almy Nadia (1) Aman Nassim (1) Amelina (1) Ameng (1) Amerul Affendi (1) Amin Hayat (1) Amir Ukays (1) Ammar (1) Ana Dahlia (1) Angelina Jolie (1) Animasi (1) Anime (1) Anne Ngasri (1) Anwar Ibrahim (1) Ardian Syaf (1) Ariz (Forteen) (1) Artis Bercuti (1) Artis Berpurdah (1) Artis Britis (1) Artis Korea (1) Artis Lubnan (1) Artis Meninggal Dunia (1) Ary Malik (1) Asfan Shah (1) Asia (1) Asia Tenggara (1) Asmidar (1) Atita (1) Atlet Angkat Berat (1) Atlet Indonesia (1) Atlet Kahwin (1) Atlet Pecut (1) Atlit Lompat Tinggi (1) Auta (1) Awi Rafael (1) Azan (1) Azlan (The Typewriter) (1) Azma Aizal (1) Azmarul Azuan (Vokal Bukan Sekadar Rupa) (1) Azmi Caliph Buskers (1) Azrul Zaidi (1) Azwan Ali (1) Azwan Kombos (1) Baby (1) Bahasa Melayu (1) Ban (1) Bangla (1) Bashar al-Assad (1) Ben Nathan (1) Bencana Alam (1) Berhijab (1) Berkhatan (1) Beyonce (1) Bil Azali (1) Bila AF (1) Bilal Bin Rabah (1) Biodata (1) Bowling (1) Boy Iman (1) Bradley Cooper (1) Brian Chen (1) Britney Spears (1) Bront Palarae (1) Bruno Mars (1) Bulgaria (1) Bunga (1) Calvin Thoo (1) Caprice (1) Cecilia Cheung (1) Cerpen (1) Chad (1) Chef Riz (1) Chelsea Islan (1) Chow Yun Fatt (1) Cina (1) Cinta (1) Coco Lee (1) Cosplay (1) Costa Rica (1) Cristina Suzanne (1) DBKL (1) DJ Dave (1) DJ Lin (1) Daler Yusuf (1) Danial (Lawak Solo) (1) Danny X-Factor (1) Datin Normala Omar (1) Datuk Adnan Abu Hassan (1) Datuk Azmi Che Husain (1) Datuk M Daud Kilau (1) Datuk Mahadzir Lokman (1) Datuk Rafiena Ezanee (1) Datuk Seri Ahmad Said (1) Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan (1) Datuk Seri Mohamad Hasan (1) Datuk Zulkifli Zain (1) David Guatta (1) Dazrin (1) Democratic Republic of the Congo (1) Diana Brian (1) Diana Danielle (1) Dira Abu Zahar (1) Donna Muslim (1) Dr Fadzilah Kamsah (1) Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah (1) Dr Rafidah Abdullah (1) Dubai (1) Duit (1) Dynas Mokhtar (1) Ecuador (1) Eddie Ghazali (1) Eja (1) Ekin AF3 (1) Ekonomi (1) Elaine Daly (1) Elfaeza Ulhaq (1) Ellie Suriati (1) Elvina Mohamad (1) Emma Akma (1) Engku Aleesya (1) English (1) Erma Fatima (1) Eropah (1) Erwin Dawson (1) Estranged (1) Ewal AF (1) Ezad Lazim (1) Ezany Nizariff (1) Ezzaty Abdullah (1) Facebook (1) Fahmi Fadzil (1) Fail (1) Faizal Hussein (1) Faizul Sany (1) Falisha Crossley (1) Fara Mendoza (1) Farawahida (1) Fareez (Mentor Milenia) (1) Fatin Afeefa (1) Fauzi Nawawi (1) Fauziah Ghous (1) Fazley Yaakob (1) Feeya Iskandar (1) Felixia Yeap/Raisyyah Yeap (1) Fezrul Khan (1) Fida Ibrahim (1) Fikry (Lawak Solo) (1) Fikry Ibrahim (1) Fizi Ali (1) Frank Lampard (1) Freddie Mercury (1) Gabriel Omar Batistuta (1) Gadis Asia (1) Gadis Comel (1) Gadis Jelita (1) Gadis Seksi (1) Geli (1) George W Bush (1) Georgie Henley (1) Guru (1) Gusti (1) Hadi Awang (1) Hafreez Adam (1) Hajar Aswad (1) Haleeda (1) Haliza Misbun (1) Hamid Ghurka (1) Hamil (1) Hanie Soraya (1) Hanis Zalikha (1) Haqiem Rusli (1) Hari raya (1) Harshaali Malhotra (1) Hashim Rejab (1) Hasnol (1) Hatta Dolmat (1) Hawa (1) Hawaii (1) Hazama (1) Herba (1) Hezry Hashim (1) Hidu Gam (1) Hillary Clinton (1) Hisyam Hamid (1) Holocaust (1) Hungary (1) ISIS (1) IT (1) Ibu (1) Ibu Artis (1) Iesya Toh (1) Ika Nabella (1) Ilham Tuah Raja Lawak (1) Ilmu Hitam (1) Imam Syafie (1) Inspirasi (1) Intan Sarafina (1) Ira Kaza (1) Irma Hasmie (1) Isteri Artis Hamil (1) Isteri Derhaka (1) Ivory Coast (1) Izara Aishah (1) Jaafar Onn (1) Jackie Chan (1) Jaclyn Victor (1) Jakim (1) Jasmin Hamid (1) JayDee Lok (1) Jelita (1) Jeremy Clarkson (1) Jihan Musa (1) Jimmy Hendrix (1) Jimmy Page (1) Jimmy Shanley (1) Joe Wings (1) John Lennon (1) Joy Revfa (1) Julia Roberts (1) Jurusolek (1) Justin Timberlake (1) KLIA (1) Kacak (1) Kahwin Paksa (1) Kanak-Kanak Bertunang (1) Kanye West (1) Kartun (1) Kata-Kata Hikmah (1) Kayda Aziz (1) Kazakhstan (1) Kecik Hyper Act (1) Kekasih Artis (1) Kemalangan Kapal (1) Kenya (1) Kerabat Diraja England (1) Kerabat Diraja Kedah (1) Kereta Kebal (1) Kereta Lumba (1) Kes Ah Long (1) Kes Curi Kereta (1) Kes Gugur Janin (1) Kes Histeria (1) Kes Jual Bayi (1) Kes Judi (1) Kes Khianat (1) Kes Kianat (1) Kes Langgar Lari (1) Kes Lari Rumah (1) Kes Makamah (1) Kes Mati Mengejut (1) Kes Membazir (1) Kes Mercun (1) Kes Pemerdagangan Manusia (1) Kes Ragut (1) Kes Rasuah (1) Kes Seludup (1) Kes Sumbang Mahram (1) Kes Tembak (1) Kes Tetak (1) Kes Ugut (1) Ketat (1) Ketua Polis Negara (1) Kewangan (1) Khai (AF1) (1) Khairul Amri Hassan (1) Khairul Fahmi Che Mat (Apek) (1) Kilafairy (1) Kim Fukazawa (1) Kim Kardashian (1) Kisah Inspirasi (1) Kisah Seram (1) Kobe Bryant (1) Korea (1) Kosovo (1) Krist Novoselic (1) Ku Li (1) Kumpulan Hujan (1) Kumpulan Khalifah (1) Kumpulan Senario (1) Kumpulan Sepahtu (1) Kurang Ajar (1) Kuwait (1) L'Zzay (1) Lan Pet Pet (1) Laporan Polis (1) Lawak Pak Pandir (1) Lebenon (1) Leonardo DiCaprio (1) Lesbian (1) Lim Guan Eng (1) Lina Tan (1) Liverpool (1) Liwat (1) Luis Suarez (1) Luka Modric (1) Luxembourg (1) M Nasir (1) MAB (1) MBPJ (1) Madinah (1) Mael (XPDC) (1) Mahal (1) Maher Zain (1) Main Kayu Tiga (1) Majlis Berinai (1) Makanan Terengganu (1) Makanan Tradisional (1) Malaysia (1) Malique (1) Mamak (1) Mamat (Exists) (1) Mamat Khalid (1) Mariah Carey (1) Mariani (1) Marilyn Monroe (1) Mark Salling (1) Marlia Musa (1) Marsha (1) Mas Khan (1) Masakan Malaysia (1) Masjid Nabawi (1) Masya (Ceria Pop Star) (1) Matthew Bellamy (1) Mawar Rashid (1) Maya Karin (1) Mel Sakura Band (1) Mel Wings (1) Melamar (1) Melancap (1) Memey Suhaizah (1) Michael Ang (1) Michael Schumacher (1) Mila (AF5) (1) Mila Jirin (1) Miley Cyrus (1) Mimi Lana (1) Mona Syamimi (1) Monaco (1) Mufti KL (1) Muhyiddin Yaassin (1) Murid (1) Musa Hitam (1) Muslim (1) Nabi Adam A.S. (1) Nabi Sulaiman A.S. (1) Nadya Syahera (1) Nadya Syahira (1) Najip Ali (1) Najwa Mahiaddin (1) Nassier Wahab (1) Nazim Othman (1) Netanyahu (1) Netherlands (1) Nick Mikhail Razak (1) Niger (1) Nobel (1) Nonny Nadirah (1) Noor Khiriah (1) Noraniza Idris (1) Normala Samsudin (1) Nourul Wahab (1) Nuklear (1) Nur Amirah Filzah (1) Nur Fatimah (1) Nurul Syuhada (1) OAG (1) OKU (1) Oja (1) Ooi Eow Jin (1) PM Kanada (1) PPIM (1) Pahlawan Islam (1) Pakar Motivasi (1) Peguam (1) Pelancong Korea Selatan (1) Pelukis Komik (1) Pelumba Kereta (1) Pemandu F1 (1) Pemandu Nascar (1) Pembaziran (1) Pembeli VS Peniaga (1) Pendatang Asing (1) Pengacara Singapura (1) Pengangkutan Awam (1) Pengkid (1) Pengurus Artis (1) Penyajak (1) Penyakit Ganjil (1) Perdana Menteri Britain (1) Perdana Menteri Israel (1) Perdana Menteri Kanada (1) Perempuan Cantik (1) Perempuan Simpanan (1) Permainan (1) Personaliti Radio (1) Phanthegerow Louiselle (1) Piramid (1) Planet Marikh (1) Prank (1) Presiden Russia (1) Prince (1) Profesor (1) Projector Band (1) Puisi (1) Puteri Balqis (1) Puteri Diana (1) Puteri Sarah (1) Putri Najuwa (1) Qi Razali (1) Raba (1) Racun (1) Radhi (OAG) (1) Rafidah Ibrahim (1) Rafizi Ramli (1) Ragut (1) Rahim (Joras) (1) Raja Ema (1) Rani Kulop (1) Ras Adiba Radzi (1) Rasuah (1) Raul Meireles (1) Raysha Rizrose (1) Razif Projector Band) (1) Recep Tayyib (1) Republic Czech (1) Ridzuan Hashim (1) Riezman Khuzaimi (1) Rio Haryanto (1) Risteena Munim (1) Riyak (1) Rizalman Ibrahim (1) Roax Tan (OME) (1) Robert Downey Jr. (1) Rockefeller (1) Roslan Shah (1) Rosma (AF1) (1) Rothchild (1) Rowan Atkinson (Mr.Bean) (1) Ruminah Sidek (1) Rusdi Ramli (1) Ryan Goslin (1) Sa Dingding (1) Sabri Yunus (1) Sadio Mane (1) Sadis (1) Sahabat (1) Sahabat Nabi Muhammad S.A.W. (1) Saida (1) Salleh Kamel (1) Salleh Yaakob (1) Salleh Yaakop (1) Saman (1) Sarah Hildebrand (1) Scotland (1) Sejarah Bola (1) Sejarah Indonesia (1) Sejarah Jepun (1) Sejarah Melayu (1) Sejarah Sukan (1) Selebriti Media Sosial (1) Selena Gomez (1) Seniman (1) Senjata Api (1) Senjata Kimia (1) Sepanyol (1) Serangga (1) Serbia (1) Shae (1) Shah Iskandar (1) Shahir AF (1) Shahir Zawawi (1) Shahrizal Jaszle (1) Shamsul Ghau (1) Shamsul Ghau Ghau (1) Sharifah Shahora (1) Sharifah Shawati (1) Sheera Iskandar (1) Sheila Majid (1) Sherry Ibrahim (1) Shila Lama (1) Shuhaimi Lua (1) Shukri Yahaya (1) Siti Aisyah Binti Abu Bakar R.A. (1) Siti Aminah (1) Siti Sarah Raissuddin (1) Soal Jawap (1) Sofian Bujang (1) Solat (1) Soviet Union (Russia) (1) Steve Jobs (1) Sudan (1) Sufi (AF15) (1) Sufi AF (1) Sufian Suhaimi (1) Sultan Brunei (1) Sultan Hassanal Bolkiah Sultan Omar Ali Saifuddien (1) Sultan Ibrahim (1) Sultan Mangkat (1) Sultan Nazrin (1) Sultan Perak (1) Sumbang Mahram (1) Supercar (1) Syafiq Kyle (1) Syaiful Zero (1) Syatila Melvin (1) Syiah (1) Syura Badron (1) TPPA (1) Takahara Suiko (1) Tan Sri DR Harussani Zakaria (1) Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah (1) Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary (1) Tania Hudson (1) Tatu (1) Tauke Jambu (1) Tegar (1) Telaga Zamzam (1) Telefon Pintar (1) Tentera Nazi (1) The Majistret (1) Tiar Zainal (1) Tibet (1) Tip Membeli Kereta (1) Tips Berkerja (1) Tips Cukai (1) Tips Kapal Terbang (1) Tips Life Hacks (1) Tips Melancong (1) Tips Menangkap Serangga Perosak (1) Tips Mencari Kerja (1) Tips Orang Bujang (1) Tips Penampilan (1) Tips Penjagaan Motorsikal (1) Tips Perbelanjaan Keluarga (1) Tips Ramadhan (1) Tips Ride (1) Tips Tangkap Nyamuk (1) Tips Travel (1) Tips Wanita Hamil (1) Titanic (1) Tiz Zaqyah (1) Tomok (1) Tony Fernandes (1) Tradisi (1) Travis Barker (1) Trend (1) Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (1) Tun Razak (1) Tunku Tun Aminah (1) Typography (1) U.A.E. (1) Ulama (1) Umie Aida (1) Upiak Isil (1) Ustaz ABD Razak Muthalib (1) Ustaz Auni Mohamed (1) Ustaz Ebit Lew (1) Ustaz Muhammad Fawwaz (1) Ustaz Zaharuddin (1) Van Damme (1) Vanidah Imran (1) Venezuela (1) Vin Diesel (1) Vladimir Putin (1) Wan Raja (1) Wany Hasrita (1) Watson Nyambek (1) Wawa Zainal (1) Yahudi Arthodoks (1) Yana Samsudin (1) Yang di-Pertuan Agong Malaysia (1) Yatt Hamzah (1) Yazer (1) Yazid (Search) (1) Zahid (AF) (1) Zahiril Adzim (1) Zahriah MacWilson (1) Zamani (Slam) (1) Zarol AF2016 (1) Zhao Benshan (1) Zhen Huan (1) Zizi Kirana (1) Zukieee (1) Zul (2 By 2) (1) iR Radzi (1)